جبران باسیل: «حزب الله» سازمانی تروریستی نیست

سه شنبه 2 مهر 1398 - 11:7:24
جبران باسیل: «حزب الله» سازمانی تروریستی نیست

تهران- الکوثر: وزیر خارجه لبنان ضمن خودداری از محکوم کردن حمله تلافی‌جویانه یمنی ها به تأسیسات نفتی عربستان، اعلام کرد، حزب‌الله سازمانی تروریستی نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان برای اولین بار گفتگویی تلویزیونی با شبکه «ال‌بی‌سی» (وابسته به القوات اللبنانیه) انجام داد و از جمله موضوعاتی که به آن پرداخت ایران و حزب‌الله بود.

وی گفت: ما خواستار حفظ رابطه با ایالات متحده آمریکا، توسعه این رابطه و محکم کردن آن هستیم اما در مقابل، حزب‌الله را سازمانی تروریستی نمی‌دانیم.

باسیل در پاسخ به این سئوال که آیا تحریم‌های آمریکا ممکن است شامل وی نیز شود، گفت: اطلاعاتی در این باره ندارم، من وزیر خارجه لبنان هستیم و تعامل با من باید بر همین اساس باشد.

وی که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به همراه «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان به نیویورک سفر کرده است تصریح کرد: در سفر فعلی‌ام درخواستی برای دیدار با مقامات آمریکایی نکرده‌ام.

باسیل درباره پاسخ حزب‌الله به تجاوز رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت گفت: پاسخ حزب‌الله به تجاوز اسرائیل قواعد سال 2006 (جنگ 33 روزه) را بازگرداند؛ ما خیر لبنان را می‌خواهیم و خواستار حفظ قواعد درگیری‌ در هر آنچه اتفاق می‌افتد، هستیم.

در سوم شهریورماه دو پهپاد رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت تجاوز کرد که انفجار یکی از آنها باعث شد به ساختمان رسانه‌ای حزب‌الله خسارت‌هایی وارد شود. حزب‌الله در پاسخ به این موضوع، یک خودروی زرهی صهیونیستی را در منطقه آویویم منهدم و یک پهپاد رژیم صهیونیستی را ساقط کرد.

باسیل تأکید کرد: نمی‌خواهیم  لبنان در هیچ محوری چه ایرانی یا غیر آن باشد؛ ما در وزارت خارجه اصل بی‌طرفی را اجرا می‌کنیم. من مخالف اقدامات جنگی علیه یمن هستم اما بر اساس اصل بی‌طرفی نمی‌توانم زدن تأسیسات عربستان سعودی را محکوم کنم همانطور که نمی‌توانم زدن بیمارستان در یمن را محکوم کنم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 2 مهر 1398 - 10:58:17