انتقاد دمشق از سکوت در برابر جنایات ائتلاف آمریکایی در سوریه

جمعه 29 شهریور 1398 - 11:57:51
انتقاد دمشق از سکوت در برابر جنایات ائتلاف آمریکایی در سوریه

تهران - الکوثر : نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد از سکوت محافل غربی در برابر جنایات ائتلاف بین المللی در سوریه به شدت انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، بشار الجعفری در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی قطعنامه پیشنهادی توقف درگیری ها در ادلب، گفت وقتی سخن درباره جنایاتی است که ائتلاف بین المللی و شبه نظامیان مزدورش مرتکب می شوند، قلم ها خشک می شوند. 

وی با اشاره به ریاست دوره ای روسیه بر شورای امنیت سازمان ملل متحد افزود تاریخ از این نشست به عنوان نشستی یاد خواهد کرد که نه برای حمایت از مردم سوریه بلکه برای مخدوش ساختن وجهه روسیه به عنوان رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار شده است.

بشار الجعفری خطاب به نماینده آلمان به عنوان یکی از سه کشور پیشنهاد دهنده قطعنامه توقف درگیری در ادلب گفت چگونه ممکن است چنین قطعنامه ای از طرف کشورهایی پیشنهاد شود که خودشان در قالب ائتلاف بین المللی در سوریه حضور دارند، ائتلافی که با داعش مبارزه نمی کند بلکه زیرساخت های سوریه را ویران می سازد و عامل قتل هزاران غیر نظامی سوری است.

پیش‌نویش این قطعنامه را شب گذشته آلمان، کویت و بلژیک به شورای امنیت ارائه کرده و بررسی اوضاع انس انی و توقف عملیات‌های نظامی در استان ادلب را با هدف ادعایی حمایت از شهروندان غیرنظامی خواستار شده بودند. روسیه و چین این قطعنامه ضد سوری را رد کردند.

عملیات آزادسازی ادلب از ماه مه 2019 آغاز شد. ادلب آخرین استان سوری است که تحت کنترل گروههای تروریستی قرار دارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 29 شهریور 1398 - 11:8:57