ابراز تمایل طالبان برای ادامه گفتگو با آمریکا

چهار شنبه 27 شهریور 1398 - 16:31:17
ابراز تمایل طالبان برای ادامه گفتگو با آمریکا

تهران- الکوثر: مذاکره کننده ارشد طالبان گفت، این گروه شبه‌نظامی در را به روی از سرگیری مذاکرات با آمریکا باز گذاشته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این اظهارات شیر محمد عباس استانکزی، مذاکره‌ کننده ارشد طالبان ساعتی بعد از آن مطرح شد که در دو حمله منسوب به این گروه شبه نظامی در افغانستان دست کم 48 تن کشته شدند.

استانکزی در اظهاراتش از نقش طالبان در حملات خشونت آمیز اخیر در افغانستان دفاع کرد. او در گفت‌وگو با بی.بی.سی گفت: آمریکایی‌ها در مذاکراتشان به کشتن هزاران تن از اعضای طالبان اذعان کردند و این گروه با ادامه دادن به حملاتش در ضمن انجام مذاکرات کار اشتباهی انجام نداده است.

استانکزی خاطرنشان کرد: ما به نوبه خود در را به روی مذاکرات با آمریکا باز گذاشته‌ایم.

 این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چندی پیش خبر از لغو مذاکرات کشورش با طالبان بعد از گذشت حدود یک سال از این مذاکرات خبر داد.

با این حال دولت آمریکا که تمایلش را برای خارج ساختن نظامیان آمریکایی از افغانستان پنهان نکرده نیز به نوبه خود در را به روی یک تلاش جدید برای تعامل با طالبان باز گذاشته است.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا با این حال به طالبان هشدار داده در صورتی که خواستار از سرگیری مذاکرات هستند باید یک "تعهد قابل توجه" از خود نشان دهند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 27 شهریور 1398 - 16:30:13