تاکید پوتین بر ضرورت حفظ برجام

سه شنبه 26 شهریور 1398 - 11:58:45
تاکید پوتین بر ضرورت حفظ برجام

تهران - الکوثر : رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه شب بار دیگر بر اهمیت "برجام" تاکید کرد و خواستار حفظ این توافق بین المللی شد. 

ولادیمیر پوتین پس از دیدار با همتایان ایرانی و ترکیه‌ای خود در آنکارا گفت : برجام ، علی‌رغم خروج آمریکا از آن هنوز زنده است و جایگزینی ندارد. 

"پوتین" تاکید کرد، روسیه تمام تلاش خود را برای اطمینان از اجرای کامل برجام انجام خواهد داد.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز روز دوشنبه در دیدار رئیس جمهور روسیه در حاشیه پنجمین دور نشست سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه در آنکارا تصریح کرد، اقدام ایران در کاهش تعهدات برجامی‌اش گامی در راستای حفظ برجام و تعهد کامل طرفین آن است.   

حسن روحانی در این دیدار با تاکید بر اینکه برجام یک توافق مهم و بین المللی است خاطرنشان کرد، جمهوری اسلامی ایران در صورت ایفای تعهدات طرف مقابل آماده بازگشت به تعهدات برجامی است.

روحانی به خروج غیرقانونی آمریکا از برجام اشاره کرد و افزود، دیگر طرف های مذاکره بویژه روسیه میتوانند نقش آفرینی مثبتی را در مسیر حفظ برجام داشته باشند. 

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به روابط خوب ایران و روسیه تصریح کرد رایزنی ها و تعامل دوستانه مقامات ایران و روسیه در حاشیه اجلاس های گوناگون بین المللی از جمله سازمان ملل متحد، شانگهای و اوراسیا و نیز روابط چند جانبه دو کشور با دیگر کشورها بویژه با ترکیه در موضوع سوریه و با جمهوری آذربایجان در زمینه حمل و نقل در تامین منافع دو ملت و منطقه تاثیرگذار است. 

روحانی افزود، با اراده دو دولت روابط ایران و روسیه در حال حاضر از هر زمانی عمیق‌تر و صمیمانه تر است.

رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار تاکید کرد، موضع مسکو حفظ برجام بوده و در این مسیر تلاش خواهد کرد.

"ولادیمیر پوتین" همچنین با بیان اینکه روابط و همکاری های ایران و روسیه به خوبی ادامه داشته و روبه گسترش است، گفت: تهران و مسکو در عرصه‌های مختلف بین المللی بویژه در سازمان ملل متحد، سازمان شانگهای و اتحادیه اقتصادی اوراسیا تعاملات و همکاری های متقابل و مثبتی با هم دارند.

پوتین به جایگاه مهم ایران در منطقه نیز اشاره کرد و گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل مسائل منطقه ازجمله بحران سوریه مثبت و بسیار حائز اهمیت است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 26 شهریور 1398 - 11:58:16