مشاور عرفات، اطلاعات جدیدی درباره عاملان ترور او فاش کرد

پنج شنبه 21 شهریور 1398 - 17:2:9
مشاور عرفات، اطلاعات جدیدی درباره عاملان ترور او فاش کرد

بیروت- الکوثر: مشاور رئیس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین، «محمود عباس» رئیس کنونی تشکیلات خودگردان و عده‌ای دیگر را به عنوان عوامل ترور یاسر عرفات معرفی کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «بسام ابوشریف» مشاور «یاسر عرفات» رئیس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین، «محمود عباس» رئیس فعلی تشکیلات را به اعمال فشار بر عرفات برای امضای پیمان «اسلو» متهم کرد.

وی به خبرگزاری فلسطینی «شهاب» گفت: «کمیته خیانت بزرگ به ریاست محمود عباس و عضویت نبیل شعث و دیگران که در آن زمان در تونس تشکیل شد به همراه برخی از اعضای کمیته مرکزی ساف، یاسر عرفات را برای امضای اسلو به شدت تحت فشار قرار دادند».

وی ادامه داد: «اینها از موضوعی که عرفات بسیار روی آن حساس بود یعنی "ایجاد کشور مستقل با حاکمیت کامل برای ملت فلسطین" سوءاستفاده کردند؛ عرفات در این دام افتاد و آنها وی را به سمت آن کشیدند، زمانی که عرفات حقیقت را فهمید و تصمیم به مقاومت علیه دولت اسرائیل گرفت تصمیم به ترورش گرفتند».

ابوشریف ادامه داد، ترور عرفات با همکاری کسانی انجام شد که در توطئه‌شان غوطه‌ور شده بودند، عرفات را به سمت امضای اسلو کشاندند و دهها سال از عمر وی را نابود کردند.

یاسر عرفات در 11 نوامبر 2004 پس از چند هفته دوره درمانی در بیمارستانی در پاریس درگذشت. گفته می‌شود نوع سم مورد استفاده در ترور عرفات «تالیوم» نام دارد و به سختی می توان این سم یا آثار و علایم آن را شناخت. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 21 شهریور 1398 - 16:59:57