مشاور کوشنر نماینده جدید ترامپ در مذاکرات صلح خاورمیانه می شود

شنبه 16 شهریور 1398 - 14:34:51
مشاور کوشنر نماینده جدید ترامپ در مذاکرات صلح خاورمیانه می شود

تهران- الکوثر: رسانه های صهیونیستی گزارش دادند، «آوی پرکویچ» دست راست جرد کوشنر داماد ترامپ احتمالا جایگزین جیسون گرینبلات نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در مذاکرات صلح خاورمیانه می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از شبکه تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی، آوی پرکویچ مشاور جرد کوشنر جایگزین گرینبلات خواهد شد.

به گزارش این شبکه، دلیل استعفای گرینبلات تأخیر در اجرای طرح صلح آمریکایی معروف به معامله قرن بوده است.

گرینبلات، مرد شماره یک بود برای آن که طرح سازش آمریکا موسوم به "معامله قرن" را در طول دوسال و نیمی که این سمت را برعهده داشته، به انجام برساند.

از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت: پرکویچ ۳۰ ساله که به عنوان مشاور ویژه در کاخ سفید فعالیت می کند، دانش آموخته سال ۲۰۱۶ رشته حقوق از دانشگاه هاروارد است که از زمان فارغ التحصیلی دست راست کوشنر به شمار می آید و در کنار داماد ترامپ، گرینبلات و دیوید فریدمن سفیر آمریکا در اسرائیل در تیم ترامپ حضور داشته است.

به نوشته این روزنامه، پرکویچ فرستاده جدید آمریکا در امور صلح، در کمپین انتخاباتی سال ۲۰۱۶ ترامپ حضور داشت و انتخاب او به این سمت در محافل دیپلماتیک سوال برانگیز بوده که چطور یک جوان دانش آموخته دانشگاهی بدون هیچ سابقه ای وارد جهان سیاست شده است.

هوپ هیکس سخنگوی پیشین کاخ سفید در سال ۲۰۱۷ گفته است: نقش پرکویچ در وهله نخست اداری و پشتیبانی بود و معمولا برنامه نشست ها را هماهنگ می کرد.

معاریو در ادامه نوشته است: پرکویچ در یک خانواده یهودی ارتدوکس بزرگ شده و دو سال پس از دوره متوسطه در اسرائیل در مدرسه دینی ارتدوکسی تحصیل کرده است.

به نوشته این روزنامه، هاوارد فریدمن نخستین رئیس ارتدوکسی کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل (ایپک) پسرعموی پرکویچ است.

منابع خبری غربی و رژیم صهیونیستی شامگاه پنجشنبه گزارش دادند، "جیسون گرینبلات" نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در مذاکرات صلح خاورمیانه از سمت خود استعفا می کند.

معامله قرن، طرح آمریکایی است که در آن بیت المقدس و بخش‌های اشغالی از کرانه باختری که شهرک‌های صهیونیست نشین در آنها ساخته شده، به رژیم اشغالگر واگذار و بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمینی مادری شان کلاً منتفی خواهد شد.

این طرح همچنین شامل چشم‌پوشی فلسطینی‌ها از حق بازگشت به سرزمین خود است که طبق قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت به رسمیت شناخته شده است.


شنبه 16 شهریور 1398 - 11:27:32