اعلام حمایت مجدد علمای «الحدیده» با رهبر انصارالله

پنج شنبه 7 شهریور 1398 - 17:48:43
اعلام حمایت مجدد علمای «الحدیده» با رهبر انصارالله

تهران- الکوثر: علمای «الحدیده» آمریکا و سازمان ملل را مسؤول جنایت‌های انجام شده در «الدریهمی» دانستند و بر لزوم پایان محاصره و توقف جنگ تأکید کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  علمای «الحدیده» در غرب یمن اعلام کردند، آمریکا و سازمان ملل مسؤولیت کامل جنایات ائتلاف سعودی-اماراتی در حق اهالی شهر «الدریهمی» هستند.

شهر الدریهمی در استان الحدیده در غرب یمن است که بیش از دو سال از محاصره آن به دست ائتلاف سعودی-اماراتی می‌گذرد.

بر اساس گزارش وبگاه «انصارالله»، در ادامه بیانیه علمای الحدیده تأکید شده، سازمان ملل و تمام سازمان‌های بین‌المللی توطئه‌کننده با دولت آمریکا مسؤولیت جنایات الدریهمی را بر عهده دارند.

علمای الحدیده سپس خواستار توقف حملات آمریکایی-سعودی- اماراتی و رفع محاصره ظالمانه و بازگشایی فرودگاه‌ها و بنادر شدند و بر نقش تمام علما برای تشویق مردم به جهاد در مقابله با مستکبران تأکید کردند.

آنها اعلام کردند: تحرکات جهادی در مرحله فعلی یک وظیفه دینی مقدس است و جز انسان بی دین و بی مسؤولیت از آن شانه خالی نمی‌کند.

علمای الحدیده سپس دستاوردهای موشکی، پهپادی و پدافندی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را تبریک گفتند و بار دیگر با «عبدالملک بدرالدین الحوثی» اعلام بیعت کردند.

الدریهمی یکی از شهرهای استان الحدیده در غرب یمن و در ساحل دریای سرخ است که در محاصره ائتلاف سعودی قرار گرفته؛ این شهر در شمال غرب منطقه بیت‌الفقیه واقع شده است.

محمد علی الحوثی گفت که «تداوم محاصره شهر الدریهمی در غرب یمن، دلیلی بر نبود اراده برای صلح است».ماه گذشته (مرداد) «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن دیروز سه شنبه در صفحه توییترش نوشت: «محاصره الدریهمی، به معنای شکست تلاش‌های صلح است و دلیلی بر اینکه حسن نیتی [از طرف مقابل] دیده نمی‌شود».


پنج شنبه 7 شهریور 1398 - 17:25:3