یک فرمانده نظامی عراق: اجازه فتنه‌گری در ایام اربعین نمی‌دهیم

پنج شنبه 7 شهریور 1398 - 17:58:32
یک فرمانده نظامی عراق: اجازه فتنه‌گری در ایام اربعین نمی‌دهیم

تهران- الکوثر: فرمانده منطقه میانی عراق موسوم به «فرات میانی» که شامل پنج استان نجف، کربلا، بابل، دیوانیه و السماوه است،گفت که توطئه فتنه انگیزی در ایام زیارت اربعین حسینی بین دو ملت ایران و عراق را ناکام می گذاریم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  سپهبد ستاد «قیس المحمداوی» امروز پنجشنبه در کنفرانس مشترک خبری با استاندار نجف در خصوص تشریح طرح جامع امنیتی و خدماتی ویژه دو ماه محرم  و صفر امسال تاکید کرد: با کسانی که بخواهند در مراسم اربعین حسینی بین دو ملت ایران و عراق فتنه انگیزی کنند برخورد می کنیم و متخلفان طبق قانون عراق مجازات می شوند.

وی در عین حال خاطرنشان ساخت که عراق از همه زائران به گرمی استقبال می کند وهرکس بخواهد اهانتی بکند، طبق قانون با او برخورد می شود.

هشدار فرمانده منطقه میانی عراق در پی وجود گزارش هایی از احتمال فتنه انگیزی برخی از مغرضان در ایام اربعین حسینی عنوان شده است.

یک شایعه که به طور گسترده در صفحات اجتماعی منتشر شده، حاکیست که گروهک منافقین درصدد است که از طریق خاک کردستان عراق، وارد این کشور شده و در ایام اربعین با توجه به تسلط عناصرش به دو زبان عربی و فارسی بین دو ملت ایران و عراق فتنه انگیزی کنند.

همچنین تلاش های گروه های تروریستی از جمله داعش برای اخلال در زیارت اربعین حسینی و تاسوعا و عاشورا از دیگر مسائلی است که باعث شده است نیروهای نظامی و الحشد الشعبی در هفته جاری عملیات نظامی گسترده ای در بیابان های الانبار علیه داعش شروع کنند.

سپهبد ستاد المحمداوی در این راستا گفت که نیروهای امنیتی و نظامی در استان نجف عملیات پیشگیرانه در نجف و حومه آنها علیه هسته ها و عناصر گروه تروریستی داعش آغاز کرده اند.

وی در خصوص مشارکت نیروهای الحشد الشعبی افزود که نیروهای الحشد الشعبی در طول ماه های محرم و صفر در طرح امنیتی ویژه استان نجف مشارکت دارند و با توجه به اعداد زیاد این نیروها، بخش بادیه و صحرای نجف که از حیث امنیتی بسیار حائز اهمیت هستند، به نیروهای الحشد الشعبی واگذار شده است.

استاندار نجف نیز در این کنفرانس خبری گفت که بیش از 23 هزار نیرو اعم از ارتش، پلیس و الحشد الشعبی در عملیات امنیتی ویژه مناسبت های محرم و صفر شرکت دارند.

«لؤی الیاسری» اضافه کرده است که امسال پیش بینی می شود تعداد زائران نسبت به سنوات گذشته در ایام محرم و صفر بیشتر شود و به همین دلیل استان نجف، بررسی طرح جامعه خدماتی و امنیتی ویژه این دو ماه را زودتر از هرسال آغاز کرده است.

وی خاطر نشان ساخت که سال گذشته بین 5 تا 6 میلیون زائر برای رسیدن به کربلا از استان نجف عبور کردند.

دستگاه های امنیتی و خدماتی استان نجف امروز در نشست فراگیری که به ریاست استاندار نجف برگزار شد، طرح جامع امنیتی و خدماتی ویژه ماه های محرم و صفر را بحث و بررسی کردند./


پنج شنبه 7 شهریور 1398 - 15:34:24