نیروهای منصور هادی کنترل فرودگاه عدن را به دست گرفتند

چهار شنبه 6 شهریور 1398 - 18:17:44
نیروهای منصور هادی کنترل فرودگاه عدن را به دست گرفتند

تهران- الکوثر: منابع محلی امروز چهارشنبه اعلام کردند، نیروهای دولت مستعفی یمن وارد شهر عدن شده و بر فرودگاه بین‌المللی این شهر به عنوان پایتخت موقت دولت مستعفی تسلط یافتند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، معمر الاریانی، وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی از ورود نیروهای ارتش دولت مستعفی به عدن و تامین امنیت شهرستان‌های این استان در میان استقبال مردمی خبر داد. نیروهای دولت مستعفی همچنین وارد محله‌های المعلا، تواهی و خور مکسر در شهر عدن شدند.

الاریانی افزود، این پیروزی تنها با همبستگی ساکنان استان‌های جنوبی و حمایت ائتلاف عربی حاصل شد.

درگیری‌هایی بین نیروهای دولت مستعفی و نیروهای شورای انتقالی در بندر عدن درگرفته بود و به گفته یک منبع نظامی، ارتش دولت مستعفی بر فرودگاه بین‌المللی عدن تسلط یافت.

منابع محلی پیش از این تصریح کرده بودند، نیروهای دولت مستعفی صبح امروز بعد از درگیری‌ با نیروهای شورای انتقالی مورد حمایت امارات به شهر زنجبار مرکزاستان ابین وارد شدند.

این منابع تاکید کردند: نیروهای دولت مستعفی بعد از خروج جمعی نیروهای شورای انتقالی کنترل کامل خود را بر شهر زنجبار گسترش دادند به طوری که نیروهای شورای انتقالی به سمت عدن عقب نشینی کردند.

فعالان در زنجبار در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از خودروهای اماراتی وابسته به شورای انتقالی را که نیروهای دولت مستعفی آنها را مجبور به فرار کرده بودند، منتشر کردند.

نیروهای دولت مستعفی قبل از تسلط بر زنجبار بر شهر شقره در ابین مسلط شدند و مسیر پیشروی خود را به سمت زنجبار تکمیل کردند. در حالی که درگیری‌های شدیدی در نزدیکی پادگان قرن الکلاسی رخ داد و نیروهای دولت مستعفی بر این پادگان مسلط شدند.

استان ابین دومین استان بعد از شبوه و در مجاورت عدن است که ارتش وابسته به دولت مستعفی یمن آن را از نیروهای شورای انتقالی پس می گیرد. ابین زادگاه عبد ربه منصور هادی است.

20 اوت جاری یک هفته بعد از تسلط بر عدن پایتخت دولت مستعفی یمن، نیروهای شورای انتقالی بر استان ابین مسلط شدند.

دولت مستعفی نیز امروز تکمیل سیطره خود بر شهرستان‌های استان ابین بعد از بازپس‌گیری زنجبار را اعلام کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 6 شهریور 1398 - 18:17:36