وزیر اطلاع‌رسانی یمن: ائتلاف عربستان به‌دنبال خروج از گرداب یمن است

دو شنبه 4 شهریور 1398 - 17:40:50
 وزیر اطلاع‌رسانی یمن: ائتلاف عربستان به‌دنبال خروج از گرداب یمن است

تهران- الکوثر: ضیف‌الله الشامی وزیر اطلاع‌رسانی دولت یمن دستاوردهای بزرگ ملت یمن را ناشی از روحیه جهادی و صبر و پایداری مردم این کشور دانست و گفت: دشمن تصور توانمندی‌های یمن را نمی‌کرد و امروز در برابر این توسعه و تحول بزرگ دچار سردرگمی شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، الشامی درپاسخ به این سوال که ائتلاف سعودی در آغاز تجاوزگری خود به یمن اعلام کرد که این تجاوزگری را تنها با برآورده شدن سه خواسته خود یعنی بازگرداندن عبدربه منصور هادی به قدرت و تحویل سلاح از سوی جنبش انصارالله و آزادسازی صنعا متوقف خواهد کرد اما امروز می‌بینیم که این ائتلاف نه‌تنها از برآورده کردن این خواسته‌ها ناتوان مانده است بلکه از راه‌حل سیاسی برای برون‌رفت از باتلاق یمن سخن می‌گوید، گفت: ائتلاف در آغاز اعلام کرد که می‌تواند به این اهداف خود برسد اما در مقابل پایداری ملت یمن و کمیته‌های مردمی و توسعه توانمندی‌های موشکی و پهپادی و عملیات میدانی و انسجام پشتوانه مردمی ناکام ماند و شکست مفتضحانه‌ای خورد و به‌دنبال راهی برای برون‌رفت از گردابی می‌گردد که در آن گرفتار شده است.

وی افزود: هادی امروز از همه مناطق از شمال گرفته تا جنوب طرد شده و به برگه‌ای بی‌ارزش تبدیل شده است و ائتلاف تلاش می‌کند که این برگه تاریخ‌گذشته را برای خود نگه دارد تا شاید بتواند به تجاوزگری آنها علیه یمن (به‌زعم خودشان) مشروعیت بخشد. آنها امروز از رسیدن به اهداف تجاوزگری خود علیه یمن ناتوان مانده‌اند. قدرت موشکی یمن درحال افزایش است و بر توسعه توان پهپادی افزوده می‌شود. امپراطوری سلاح‌های آمریکایی پیشرفته و اهرم‌هایش در منطقه  نیز  در برابر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ناتوان مانده‌اند.

الشامی افزود:  دستاوردها بزرگ و متعدد است. دستاوردهایی نیز در راه هستند که متجاوزان تاب تحمل آن را نخواهند داشت. قدرت موشکی و قدرت نظامی روز به روز توسعه می‌یابد. درحالی که دشمن در گذشته به‌دنبال جنگنده‌های اف16 و سایر ادوات نظامی هجومی بود، امروز در هراس بوده و به‌دنبال سامانه‌های پدافند دفاعی هوایی نظیر پاتریوت و اس400 می‌گردد.

وی بابیان اینکه رشد نظامی گسترده و قدرت موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توان موازنه نظامی را از دشمن گرفته است، گفت: یمن امروز در مرحله مقابله با این تجاوزگری قرار دارد. دشمن تصور توانمندی‌های یمن را نمی‌کرد و امروز در سردرگمی و فروپاشی در برابر این توسعه و تحول بزرگ قرار دارد. این دستاوردها برای همه جهانیان روشن شده است. قدرت نظامی یمن به‌خوبی به اهداف خود رسیده است.


دو شنبه 4 شهریور 1398 - 9:0:32