معارضان سودانی بر سر نامزدهای خود در شورای حاکمیتی به توافق رسیدند

سه شنبه 29 مرداد 1398 - 17:32:21
معارضان سودانی بر سر نامزدهای خود در شورای حاکمیتی به توافق رسیدند

تهران- الکوثر: ائتلاف احزاب آزادی و تغییر سودان بالاخره بر سر نامزدهای خود برای عضویت در شورای حاکمیتی که قرار است اداره سودان را در دوره انتقالی سه سال برعهده بگیرد به توافق رسیدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ائتلاف «قوی الحریه و التغییر» سودان (احزاب آزادی و تغییر) پس از نشستی که پانزده ساعت به طول انجامید بالاخره بر سر فهرست نامزدهای خود برای عضویت در شورای حاکمیتی سودان به توافق رسیدند.

این فهرست شامل «عائشة موسى» از حزب «مبادرة التجمع الوطنی»، «محمد الفکی سلیمان» از حزب «التجمع الاتحادی»، «صدیق تاور» از حزب «الإجماع الوطنی» و «حسن شیخ إدریس» از حزب «نداء السودان» و «محمد الحسن التعایشی» از حزب المهنیین است.

منابع مطلع به شبکه الجزیره خبر دادند، شورای نظامی و ائتلاف آزادی و تغییر «رجاء عیسی عبدالمسیح» را که یک زن قبطی است به عنوان یازدهمین عضو شورای حاکمیتی سودان انتخاب کردند.

شورای نظامی سودان دیروز به درخواست احزاب آزادی و  تغییر صدور حکم قانونی ویژه درباره انحلال شورا و تشکیل شورای حاکمیتی را ۴۸ ساعت به تعویق انداخته بود.

شورای نظامی حاکم بر سودان و ائتلاف گروه‌های سیاسی مخالف حکومت نظامیان این کشور روز شنبه هفدهم اگوست برابر با 26 مرداد ماه توافق‌نامه تاریخی تقسیم قدرت امضا کردند.

طبق توافقنامه تقسیم قدرت در سودان  شورای حاکمیتی ۱۱ عضو دارد که پنج عضو توسط مخالفان و پنج عضو توسط شورای نظامی و یک عضو دیگر هم که غیرنظامی است با توافق دو طرف انتخاب می‌شود و تا زمان انتخابات این کشور را اداره می‌کنند.

دو طرف توافق کرده‌اند که اداره این شورا در دوره انتقالی تا بیش از ۳ سال چرخشی باشد. دوره اول آن که  ۲۱ ماهه است توسط شورای نظامی انتقالی اداره خواهد شد و عبدالفتاح البرهان ریاست آن را بر عهده خواهد داشت. پس از آن یک غیرنظامی به مدت 18 ماه سودان را اداره می‌کند. قرار است طی روزهای آتی نخست‌وزیری که توسط غیرنظامی‌ها نامزد شده، منصوب شود.


سه شنبه 29 مرداد 1398 - 17:9:18

دسته بندی :