محمد اشتیه : یکجانبه گرایی آمریکا ، مانع حل بحران شد

پنج شنبه 24 مرداد 1398 - 10:34:24
محمد اشتیه : یکجانبه گرایی آمریکا ، مانع حل بحران شد

تهران - الکوثر : نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت راهبرد یکجانبه گرایانه دولت آمریکا از جمله انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالی تمام مسیرهای سیاسی برای رسیدن به یک توافق عادلانه و فراگیر را مسدود کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمد اشتیه با اشاره به چهار دیدار «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین  با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا افزود: تداوم سیاستهای یکجانبه گرایانه دولت آمریکا هیچ امیدی را برای حل بحران در قدس، تعیین خطوط مرزی و کمک به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) باقی نگذاشته است. 

به گفته اشتیه ؛  هرگونه  توافقی در فلسطین باید بر اساس قوانین بین المللی و بر اساس اعتمادسازی میان دو طرف شکل بگیرد که در راس آن، توقف شهرک سازی های غیرقانونی و تشکیل جدول زمان بندی مشخص برای پایان اشغالگری در اراضی فلسطین قرار دارد.

وی همچنین  هدف اشغالگران صهیونیست از ادامه شهرک سازی و اعمال فشارهای سنگین مالی به فلسطین را  تسلیم کردن فلسطینیان  جهت پذیرش معامله قرن و ایجاد معادله پول در برابر سازش دانست و تصریح کرد:  فلسطینیان هرگز به این توافق  تن نخواهند داد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 24 مرداد 1398 - 9:50:49

دسته بندی :