جبلی: "سید حسن نصرالله" یک رهبر شجاع و هوشمند و الگویی برای جهان است

چهار شنبه 23 مرداد 1398 - 12:30:40
جبلی: "سید حسن نصرالله" یک رهبر شجاع و هوشمند و الگویی برای جهان است

تهران- الکوثر: معاون برون مرزی سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب در آیین رونمایی از مجموعه مستند قصه‌های مقاومت در تهران به رهبری حکیمانه "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه اشاره کرد و گفت: "سید حسن نصرالله" یک رهبر شجاع، هوشمند و مردمی در لبنان و الگویی برای جهان است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  "پیمان جبلی" در این مراسم با بیان اینکه 3 ماه پیش از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 2006 یک ائتلاف میان مسیحیان لبنان و حزب الله تشکلیل شد خاطرنشان کرد،  این ائتلاف تاریخی نقش بسزایی در پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه داشت.

جبلی با اشاره به رشادت های مردم لبنان و نیروهای مقاومت در جنگ 33 روزه تصریح کرد، اسرائیل، آرزوی اشغال چند ده متر خاک لبنان در این جنگ را به گور برد.

معاون برون مرزی سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران در این مراسم به تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر شکل گیری بیداری اسلامی و  جبهه مقاومت نیز اشاره کرد و گفت: اگر انقلاب اسلامی را نقطه عطف بیداری اسلامی بدانیم، جنگ 33 روزه نقطه عطف خط پیروزی مقاومت در دوران معاصر است.

جنگ 33 روزه میان ارتش رژیم صهیونیستی و نیروهای حزب‌الله لبنان در 12 ژوئیه 2006 آغاز شد و در 14 اوت همان سال با پیروزی حزب الله لبنان به پایان رسید.

رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه با لبنان، با تحمل شکست و دادن خسارت و تلفات سنگین مجبور به عقب نشینی شد.


چهار شنبه 23 مرداد 1398 - 11:43:15