قیس الخزعلی تغییر نظام سیاسی در عراق را خواستار شد

دو شنبه 21 مرداد 1398 - 18:1:18
قیس الخزعلی تغییر نظام سیاسی در عراق را خواستار شد

تهران - الکوثر : دبیرکل جنبش اهل الحق عراق با اشاره به مشکلات واقعی در کشور تغییرات اساسی را در قانون اساسی و تغییر نظام سیاسی این کشور را خواستار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش اهل الحق عراق اجرای تغییرات اساسی را در قانون اساسی و ساختار سیاسی این کشور خواستار شد و گفت : عدم توافق برای مشخص کردن نقص ها و کمبودها و یافتن راه حلی برای آنها یکی از مشکلات واقعی در این کشور است. 
وی در سخنانی در خطبه نماز عید قربان در نجف اشرف گفت : مشکلات واقعی این است که اوضاع کشور آشفته باشد و این به معنی عدم توافق برای تشخیص نقص ها و راههای بررسی عوامل آن است . 
وی اظهار داشت : کسانی که فرایند سیاسی را در این کشور بنیان نهاده اند منفعت کشور را نمی خواهند و در تدوین قوانین ماهر و چیره دست هستند و کشور را در وضعیتی سردرگم و آشفته قرار داده اند. 
دبیر کل اهل الحق عراق افزود : بدون بررسی قوانین، سیستم ها و اجرای تغییرات در قانون اساسی هیچ راه حل ریشه ای وجود ندارد زیرا بهترین راه حل برای عراق این است که از سیستم پارلمانی به سیستم دیگری تغییر وضعیت پیدا کند. 
وی از اعضای پارلمان خواست به نقش خود برای از بین بردن پست بارزسان عمومی عمل کنند زیرا وجود دفاتر بازرسان عمومی به کاهش عملکرد شغلی منجر می شود و یکی از علل فساد در داخل وزارتخانه هاست. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


دو شنبه 21 مرداد 1398 - 17:40:21