خانواده خوشبخت از نظر اسلام چه ویژگیهایی دارد ؟

جمعه 18 مرداد 1398 - 20:40:53

تهران - ویژه الکوثر : پژوهشگر برجسته علوم اسلامی در شبکه الکوثر به برخی از ویژگیهای خانواده خوشبخت و سعادتمند اشاره کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر گفت:« از نظر اسلام ، خانواده خوشبخت و سعادتمند در دنیا ، خانواده ای است که در مهربانی و دوستی بین اعضای آن زندگی می کند. محبت و دوستی و مهربانی ، مسئله مهمی در سعادت و خوشبختی یک خانواده است. احترام به بزرگتر و مهربانی با کوچکتر در خانواده از اصول سعادتمندی یک خانواده به شمار می آید و خانواده ای قوی و آرام به وجود می آورد.» 

این پژوهشگر ارشد حوزه علمیه افزود:« احترام و مهربانی در روابط زن و شوهر از مسائلی است که در اسلام بسیار بر آن تاکید شده است و نقش مهمی در سعادت یک خانواده دارد. زمانی که زن احساس می کند که از طرف همسر خود مورد احترام قرار دارد هر کاری برای زندگی و خانواده خود انجام می دهد تا آن را خوشحال و شاد نگه دارد و از اینکه خود را فدای خانواده خود می کند احساس سعادتمندی می کند.» 

شیخ اسد قصیر تاکید کرد :« پدر نیز زمانی که از طرف فرزندان خود مورد احترام قرار می گیرد او نیز هر کاری انجام خواهد داد و احساس خوشبختی می کند و حتی اگر در خارج از خانه با مشکلات و چالشهایی مواجه باشد اما زمانی که می بیند این فداکاریهای او مورد قدردانی قرار دارد احساس خوشبختی خواهد کرد.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 18 مرداد 1398 - 18:31:5