اهمیت خانواده در اسلام

جمعه 18 مرداد 1398 - 17:55:0

تهران - ویژه الکوثر : پژوهشگر برجسته علوم اسلامی تصریح کرد از نظر اسلام ، خانواده ستون جامعه است و اصلاح و فساد آن به مثابه اصلاح و فساد جامعه است. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر گفت:« بر اساس احادیث ، پس از ایمان و توحید ، خانواده مقدس ترین و مهمترین رکن به شمار می رود. از نظر اسلام ، خانواده ستون جامعه است و اصلاح و فساد آن به مثابه اصلاح و فساد جامعه است.»  

این پژوهشگر ارشد حوزه علمیه افزود:« جامعه ای که در آن خانواده متعهد و خوب وجود داشته باشد و احترام و عدالت و اکرام و محبت حکمفرما باشد ، جامعه ای قوی و یکپارچه به شمار می آید که بین اعضای آن دوستی و مودت وجود خواهد داشت. بنابراین اگر خانواده خوب و صالح باشد جامعه نیز خوب و صالح خواهد بود و اسلام ، خانواده را عامل اساسی و مهم شکل گیری جامعه ای صالح و سعادتمند می داند و هیچ راهی برای سعادت یک جامعه و یک امت به جز از طریق اصلاح خانواده وجود ندارد چرا که خانواده ، اولین نقطه تربیت انسانها به شمار می آید و خانواده و پدر و مادر پیش از مدرسه و مسجد و جامعه ، اولین و مهمترین پرورشگاه انسان هستند.» 

شیخ اسد قصیر تاکید کرد :« این خانواده است که شخصیت انسان را می سازد و نسلها را برای جوامع پرورش می دهد. برای همین است که در اسلام دهها هزار حکم و قانون و مسائل اخلاقی در خصوص خانواده وجود دارد و اسلام ارزش و اهمیت زیادی برای خانواده قائل است.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 18 مرداد 1398 - 15:27:1