نماینده آمریکا: مذاکراتی با ترکیه برای ایجاد منطقه امن در سوریه با نظارت مشترک داریم

جمعه 11 مرداد 1398 - 16:51:1
نماینده آمریکا: مذاکراتی با ترکیه برای ایجاد منطقه امن در سوریه با نظارت مشترک داریم

تهران- الکوثر: نماینده آمریکا در امور سوریه تأکید کرد که واشنگتن در حال انجام مذاکراتی با ترکیه درباره امکان ایجاد منطقه امن در شمال سوریه است که نیروهای آمریکایی و ترکیه‌ای به صورت مشترک آن را اداره کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه تأکید کرد: ما در حال انجام مذاکراتی با آنکارا درباره امکان ایجاد منطقه امن در شمال سوریه هستیم که نیروهای آمریکایی و ترکیه‌ای به صورت مشترک آن را اداره و کنترل کنند.

اظهارات جفری درحالی ایراد شده که اخیرا مذاکرات میان واشنگتن و آنکارا درباره منطقه امن شکست خورد.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه اخیرا اعلام کرده بود که احتمالا ترکیه در صورت عدم توافق با آمریکا مجبور می‌شود به تنهایی منطقه امن را در شمال سوریه ایجاد کند.

آکار تأکید کرد که ترکیه دو نکته اساسی را درباره منطقه امن مد نظر دارد که یکی از این نکته‌ها خلع سلاح کامل یگان‌های مدافع خلق کرد و اخراج کامل آن از منطقه امن است.  نکته دوم ایجاد منطقه امن به طول ۳۰ کیلومتر تحت سیطره ترکیه است.

طی هفته‌های گذشته ترکیه حضور نظامی‌اش را در مرز با سوریه تقویت کرده است.

به رغم اینکه واشنگتن با اصل ایجاد منطقه امن موافقت کرده است اما معتقد است که عمق این منطقه نباید بیشتر از پنج کیلومتر باشد.

واشنگتن همچنین می‌خواهد کردها کاملا خلع سلاح نشوند.

جیمز جفری همچنین در بخش دیگر صحبت‌های خود گفت: بعد از آزادی موصل داعش در عراق از بین رفت اما هنوز باندهای زیرزمینی داعش وجود دارند. ما با ارتش عراق برای نابودی کامل داعش همکاری می‌کنیم.

وی گفت: داعش همچنان خطری علیه امنیت جهانی است و پایگاه‌هایی در ادلب دارد.


جمعه 11 مرداد 1398 - 13:17:33

پربازدیدها