واکنش ظریف به اعلام آمادگی پمپئو برای سفر به ایران

چهار شنبه 9 مرداد 1398 - 16:55:49
واکنش ظریف به اعلام آمادگی پمپئو برای سفر به ایران

تهران - الکوثر : محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پیشنهاد مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا را برای سفر به ایران و گفتگو با ایرانی ها یک "ژست ریاکارانه" توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ظریف پیشنهاد مایک پمپئو را برای سفر به ایران و گفتگو با ایرانی ها یک "ژست ریاکارانه" توصیف کرد زیرا او ده ها درخواست مصاحبه از سوی سازمان های خبری ایرانی را رد کرده است. 
مایک پمپئو روز دوشنبه در توئیتر اعلام کرد: "من اخیرا پیشنهاد سفر به تهران و گفتگوی مستقیم با مردم ایران را مطرح کردم. نظام ایران پیشنهاد مرا نپذیرفته است." 
ظریف در گفتگو با خبرنگاران گفت: " شمار زیادی از سازمان های خبری ایرانی خواستار مصاحبه با مقامات آمریکایی شده اند. آنها انجام این مصاحبه ها را رد کرده اند."

او همچنین گفت: " اکنون واضح است که این اقدام یک نمایش تبلیغاتی در آمریکاست و آنها ادعا می کنند که می خواهند با رسانه های ایرانی مصاحبه انجام دهند."
پمپئو در توئیتر خود نوشت​: "ما از آمدن ظریف به آمریکا هراسی نداریم , جایی که او در آن از حق صحبت کردن آزادانه برخوردار است. آیا حقایق مرتبط با این موضوع آنقدر بد است که شما نمی توانید به من اجازه دهید همین کار را در تهران انجام دهم؟"  
ظریف از پمپئو خواست "در چنین شرایطی نقش یک قربانی را بازی نکند" زیرا شمار زیادی از درخواست ها برای مصاحبه از سوی آمریکا رد شده است.
وزیر امور خارجه ایران گفت: "در این شرایط نقش قربانی را بازی نکنید، اگر جرأت دارید به نمایندگان مردمی پاسخ دهید که به سبب تروریسم شما, تروریسم اقتصادی شما در رنج هستند, زیرا در حقیقت تحریم های اقتصادی شما مردم عادی ایران را هدف گرفته است. آنها مشتاقند بشنوند شما چرا آنها را هدف قرار داده اید، چرا با آنها خصومت می ورزید." 
او افزود: "فقط به این رسانه ها پاسخ دهید. تلاش نکنید فضا را تیره کنید." 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 9 مرداد 1398 - 16:16:31