ادامه سیاست جنایتکارانه عربستان و امارات در یمن ؛ جنگ و تجزیه

چهار شنبه 9 مرداد 1398 - 14:51:28
ادامه سیاست جنایتکارانه عربستان و امارات در یمن ؛ جنگ و تجزیه

تهران - الکوثر : یکی از مهمترین اهداف امارات در جنگ علیه یمن ، پیگیری موضوع تجزیه این کشور است. امارات تلاش می کند مانند پیش از دهه ۱۹۹۰ یمن به دو کشور شمالی و جنوبی تقسیم شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در حالی که امارات متحده عربی همچنان تجزیه یمن را پیگیری می کند ، عربستان سعودی نیز به جنایت علیه غیر نظامیان ادامه می دهد. 

امارات برای نیل به این هدف ، شورای انتقالی جنوب را در مه ۲۰۱۷ تشکیل داده و " عیدروس الزبیدی " ، استاندار سابق عدن را که توسط منصور هادی برکنار شده ، به ریاست این شورا انتخاب کرده بود. در واقع، امارات ضمن اینکه در عدن، " نهادسازی " انجام داد ، افراد وفادار و نزدیک به خود را نیز در پست های مهم و تصمیم ساز منصوب کرده است.

اظهار نظر عبدالخالق عبدالله، مشاور سابق ولیعهد ابوظبی نشان می دهد که امارات به فکر تجزیه یمن است. وی دیروز دوشنبه در پستی توئیتری اعلام کرد: " از امروز به بعد هرگز یمن واحد و یکپارچه وجود نخواهد داشت."

این اظهار نظر با واکنش مقامات و شخصیت های یمنی مواجه شد. " معمر الاریانی " ، وزیر اطلاع‌ رسانی در واکنش گفت: " وحدت یمن یک بحث سیاسی نیست. این موضوع مایه حیثیت و اصل تغییر ناپذیر مردم یمن است."

«محمد المسوری» وکیل حقوقی یمن نیز در واکنش به این اظهار نظر نوشت: «این سخنان نشان می دهد که هدف شما از ورود به ائتلاف عربی چه بود، شما برای احیای مشروعیت نیامده بودید بلکه برای تجزیه یمن آمده بودید»

همزمان با تلاش امارات برای پیگیری اهداف تجزیه طلبانه در جنوب یمن ، عربستان سعودی نیز به جنایت خود علیه این کشور در قالب بمباران مناطق مسکونی و کشتن و زخمی کردن غیرنظامیان ادامه می دهد. در همین راستا ، توپخانه ارتش سعودی دیروز دوشنبه یک بازار را در شهرستان «قطابر» در استان صعده در شمال یمن هدف قرار داد که این حمله دست کم ۱۳ کشته و دهها زخمی از جمله زخمی شدن ۱۱ کودک را بر جای گذاشته است.

عربستان سعودی با تداوم بمباران مناطق مسکونی و بازارها سعی دارد افکار عمومی را در مناطق مورد هدف، علیه انصارالله و ارتش یمن سازماندهی کند. عربستان که با امارات در یمن دچار اختلاف و تضاد منافع آشکاری شده است ، سعی دارد با این بمباران ها نشان دهد که در جنگ علیه یمن حتی بدون حضور امارات با شکست مواجه نشده است.

امارات در حالی اهداف تجزیه طلبانه را پیگیری می کند که اخیرا اعلام کرد نظامیان خود را از یمن خارج می کند. به نظر می رسد که امارات برای تجزیه یمن بر روی مزدوران داخلی این کشور حساب ویژه ای باز کرده است و خروج نظامیان از یمن تاثیری در این هدف ابوظبی نخواهد  داشت. از سوی دیگر ، عربستان سعودی در حالی همچنان بمباران مناطق مختلف یمن را ادامه می دهد که اخیرا با توجه به ناکامی ائتلاف سعودی و شکست های مکرر ، برای پایان دادن به این جنگ و خروج از باتلاق یمن اعلام آمادگی کرده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


چهار شنبه 9 مرداد 1398 - 14:43:48