خشم یمنی ها از اظهارات مشاور بن زاید درباره تجزیه کشورشان

دو شنبه 7 مرداد 1398 - 11:17:37
خشم یمنی ها از اظهارات مشاور بن زاید درباره تجزیه کشورشان

تهران- الکوثر: توئیت اخیر عبد الخالق عبد الله، استاد دانشگاه اماراتی و مشاور بن زاید درباره تجزیه یمن، خشم گسترده فعالان توئیتری یمنی را برانگیخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از پایگاه خبری "وطن"، عبدالخالق عبدالله در صفحه توئیتری خود نوشت: «از امروز به بعد دیگر یمن واحد وجود ندارد».

این توییت خشم و واکنش گسترده فعالان یمنی را در این شبکه اجتماعی به دنبال داشته است.

یک خبرنگار یمنی به نام محمد الضبیانی وی را احمقی در لباس استاد علوم سیاسی معرفی کرده است که سخنان سخیف و احمقانه ای به زبان آورده است. این خبرنگار افزود: او «متکبر و دروغگوست و آرزوهای محالی دارد».

وی در ادامه حمله به نظام امارات و پاسخ به مشاور بن زاید گفت: آنها می خواهند کشور دیگران را طبق میل مرگ آفرین خود تقسیم کنند. آنها همه جا بذر کینه و قتل و نابودی می پاشند. اما به جایی نمی رسند.

«انیس منصور» دیگر روزنامه نگار یمنی هم در واکنشی شدید خطاب به این استاد اماراتی نوشت: تو چقدر حقیر و کوچکی. روی کثیف و زشت بن زاید را نشان دادی. من به عنوان یکی از اهالی یمن جنوبی می گویم یمن، واحد و متحد هست و به کوری چشم شما و به رغم تمام مداخله های شما، متحد باقی می ماند و وحدت یکی از اصول ثابت ملی ما خواهد ماند.

شهروند یمنی دیگر به نام خالد العلوانی هم نوشت: «یمن ارث پدر تو نیست که هر طور بخواهی آن را تقسیم کنی. دادن وجهه قانونی به تجزیه طلبی و گرایش های جدایی طلبانه، آثار ویران گری بر یمن و امنیت منطقه خواهد داشت. آیا خودت می پذیری که یمنی ها خواستار تجزیه امارات شوند؟ یا اینکه فقط برای دیگران گرفتاری و مصیبت می خواهی؟ ائتلاف عربی از کدام قانون حرف می زند؟».

شهروند دیگری به نام خالد الزاید نیز نوشت: یمن بزرگتر از آن است که از رقاص خانه های ابوظبی اداره شود!

با اینکه هدف اصلی ائتلاف متجاوز سعودی – اماراتی به ظاهر حمایت از منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و یکپارچه کردن یمن اعلام شد، اما امارات در عمل از شورای انتقالی جنوبی که به دنبال خودگردانی در جنوب است، حمایت می کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 7 مرداد 1398 - 10:51:57