هیچ نوع بیماری واگیری، حجاج را تهدید نمی کند

پنج شنبه 3 مرداد 1398 - 18:53:44
هیچ نوع بیماری واگیری، حجاج را تهدید نمی کند

تهران - الکوثر : وزارت بهداشت عربستان، وضعیت بهداشتی این کشور را در موسم حج، مطلوب خواند و اطمینان داد تاکنون هیچ نوع بیماری واگیر یا خطرناکی میان زائران خانه خدا گزارش نشده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، وزارت بهداشت عربستان در اطلاعیه ای که امروز در رسانه های این کشور انتشار یافت، اعلام کرد: این وزارتخانه برای پیشگیری از بیماری‌ها اقدامات و تدابیر لازم را اتخاذ کرده است.
این وزارتخانه افزود: ضمن رصد تحولات وضعیت بهداشتی در دنیا، با سازمان جهانی بهداشت و دیگر نهادهای مسئول در این زمینه هماهنگی های لازم صورت گرفته است.  
وزارت بهداشت عربستان هنچمین اطمینان داد برای اجرای تدابیر ضروری جهت مقابله با هر گونه مشکلات احتمالی در زمینه های بهداشتی در ایام حج آمادگی دارد.  
این وزارتخانه، اعمال شرایط جدید بهداشتی برای صدور روادید حج، فعال سازی مراکز بهداشتی در همه مبادی ورودی این کشور و نیز، اجرای واکسیناسیون حجاج را از جمله این اقدامات برشمرد. 
براساس اعلام وزارت بهداشت عربستان، از هنگام ورود زائران به این کشور در اول ذیقعده (13 تیرماه) تاکنون خدمات پیشگیرانه به بیش از 666 هزار زائر ارائه و میزان رعایت واکسیناسیون توسط حجاج برای مننژیت 88.5%، تب زرد 80.5% و فلج اطفال 89.8% گزارش شده است. 
این وزارتخانه همچنین از آمادگی ۲۵ بیمارستان ، ۱۵۶ مرکز بهداشتی و ۲۵ هزار تن از کادر درمانی این کشور برای ارایه خدمات به حجاج خبر داد.
پنج هزار تخت بیمارستانی، 18 مرکز پزشکی، 170 آمبولانس و 17 مرکز اورژانس نیز در مشاعر مقدسه برای رسیدگی به وضعیت درمانی حجاج در ایام تشریق و انجام مناسک حج تمتع آماده شده است.
یک مقام مسئول عربستان نیز از تولید بیش از یکصد میلیون لیوان یکبار مصرف برای آشامیدن آب زمزم در مسجدالحرام در سال جاری خبر داد. 
همزمان با این اقدامات، جمهوری اسلامی ایران نیز با استقرار یک بیمارستان تخصصی و پنج درمانگاه در شهر مکه و درمانگاهها و تجهیزات مناسب در مشاعر مقدسه، خود را برای روزهای پرکار فعالیت در زمان مناسک حج تمتع امسال آماده می کند.
بیش از دو میلیون و 500 هزار نفر در روزهای داغ نیمه دوم مرداد در مناسک حج تمتع امسال شرکت می کنند که بیش از 86 هزار نفر از آنان، ایرانی هستند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 3 مرداد 1398 - 18:32:36