استاد الأزهر: امام علی(ع) بهترین الگوی جوانان مسلمان است

شنبه 29 تیر 1398 - 18:58:33

تهران- ویژه الکوثر: استاد حدیث و مقایسه ادیان در دانشگاه الأزهر مصر، امام علی (ع) را بهترین الگو برای جوانان مسلمان دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ عبدالسلام محمد در برنامه «الوجه الآخر» شبکه جهانی الکوثر گفت: اسلام توجه بسیار زیادی به جوانان دارد زیرا جوانان بودند که در کنار پیامبر اسلام (ص) ایستادند و قرآن کریم الگوهایی والا از این جوانان را به ما معرفی کرده است.

این پژوهشگر علوم اسلامی افزود: سرور ما (امام) علی (ع) نخستین جوانی بود که اسلام آورد و کسی بود که در مقطعی سرنوشت ساز از تاریخ اسلام برای پیامبر اسلام (ص) فداکاری کرد و پذیرفت در بستر او بخوابد در حالی که می دانست ساکنان مکه ریختن خون پیامبر را مباح کرده اند و گروهی را با شمشیرهای آخته و سمی برای قتل پیامبر (ص) تشکیل داده و منزل او را محاصره کرده اند. با این حال این جوان در بستر پیامبر خوابید و خود را فدای ایشان کرد.

قرآن کریم همچنین حضرت ابراهیم (ع) و فرزندش اسماعیل (ع) را که با اخلاص حاضر شد برای خدا قربانی شود، و حضرت یوسف (ع) را که پاکدامن باقی ماند، به عنوان الگوهایی برای جوانان به ما معرفی کرده است. اسلام وقتی از جوانان سخن می گوید در واقع از آنان می خواهد از انبیاء الگو بگیرند زیرا اسلام به بازوهای این جوانان نیاز دارد. جامعه به این جوانان نیاز دارد. ما به جوانان به عنوان سرچشمه نیرو و قدرت بعد از خدای عز و جل نگاه می کنیم بنابراین به آنان عزت و سربلندی و اسلام و پاکدامنی را می آموزیم. قرآن کریم پر از آیاتی خطاب به جوانان و برای پرورش جوانان است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 29 تیر 1398 - 18:23:43