شگردهای سربازان سعودی برای فرار از جنگ یمن!

شنبه 29 تیر 1398 - 14:53:31
شگردهای سربازان سعودی برای فرار از جنگ یمن!

تهران- الکوثر: حملات مؤثر رزمندگان یمنی در مناطق مرزی با عربستان سعودی، نظامیان رژیم سعودی را چنان به وحشت انداخته است که حاضرند برای دور ماندن از مناطق مرزی دست به هر کاری، حتی خودزنی، بزنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، برخی منابع داخلی عربستان گفته‌اند با افزایش فرار سربازان سعودی از مرزهای جنوبی، دولت این کشور اقدام به ارائه مشوق‌های مالی و خدماتی برای کسانی که در مرزها حضور یابند، کرده است.

وبگاه مرآة الجزیره به نقل از این منابع نوشت: پس از حملات هرروزه نیروهای یمنی و ناکامی ارتش سعودی در حفظ امنیت مرزها به خصوص در منطقه «نجران»، دولت این کشور ابتدا دست به مسلح کردن تروریست‌ها و گسیل آن‌ها به سمت مرز جنوبی زد و پس از مدتی با شکست این طرح شروع به فشار آوردن به اهالی نجران برای اعزام آن‌ها به مناطق درگیری کرد و حال نیز موضوع مشوق‌های مالی و حقوق ماهیانه را پیش کشیده است.

طبق این گزارش اداره گشت‌های امنیتی در «نجران» شروع به تشویق و تحریک اقوام و نزدیکان نیروهای عضو این اداره کرده است تا در ازای دریافت پنج هزار ریال سعودی (1300 دلار) به صورت مازاد بر حقوق ماهیانه و همچنین پرداخت حقوق فوق‌العاده، آن‌ها را به مناطق مرزی بکشاند.

به گفته منابع عربستانی، بیشترین اعضای گشت‌های امنیتی از قبائل «عتیبه»، «عنوز» و «قحاطین» هستند و دلیل تلاش وزارت کشور عربستان برای کشاندن مردم به نقاط مرزی این است که بسیاری از عناصر ارتش و گارد مرزی از مناطق درگیری فرار کرده و برخی نیز اقدام به خودزنی کرده‌اند تا از جنگ معاف شوند. برخی از نیروها نیز عامدانه دست به استعمال مواد مخدر می‌زنند تا به زندان بیفتند. برخی سربازها نیز بدهی خود را پرداخت نمی‌کنند تا دستگیر شوند اما به مصاف یمنی‌ها در جنوب نروند و تمامی این اقدامات باعث شده تا ارتش سعودی با کمبود نیرو در مرزها مواجه شود.

مرآة الجزیره در ادامه نوشت: تلاش چندین باره نیروهای سعودی برای نفوذ به استان صعده یمن از طریق منطقه نجران با شکست‌های فجیعی مواجه شده و تاکنون هزاران نفر از نیروهای ائتلاف سعودی کشته و زخمی شده‌اند و این شکست‌ها تأثیر منفی بر روحیه نیروهای سعودی گذاشته است. مناطق مرزی به علت طبیعت کوهستانی که دارد بهترین فرصت را در اختیار نیروهای یمنی برای پیشبرد جنگ نامنظم قرار داده است.

وزارت دفاع عربستان سعودی نیز اعلام کرده است که 758 نفر را برای عضویت در نیروی زمینی ارتش استخدام می‌کند اما تاکنون استقبالی از این فرصت نشده است.

نکته قابل توجه این که ساکنان استان‌های عربستان سعودی هم مرز با یمن از جمله «عسیر»، «جازان» و «نجران» در اصل یمنی و از قبائل این کشور هستند که 80 سال پیش از سوی حکومت سعودی اشغال شدند و گاها رابطه خویشاوندی با قبائل داخل یمن دارند که این مسأله مهمی در عدم مشارکت اهالی این مناطق در جنگ علیه مردم یمن است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 29 تیر 1398 - 14:33:29