موج حملات هوایی ائتلاف سعودی به صنعا

شنبه 29 تیر 1398 - 9:57:14
موج حملات هوایی ائتلاف سعودی به صنعا

تهران- الکوثر: ساعاتی بعد از آن که انفجارهایی شدید پایتخت یمن را لرزاند، ائتلاف سعودی از آغاز موج جدیدی از حملات هوایی به صنعاء خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ائتلاف سعودی بامداد امروز شنبه از آغاز موج جدیدی از حملات هوایی به نقاطی در صنعا پایتخت یمن خبر داد و آن را آغاز «عملیاتی منحصر به فرد» نامید.

طبق شبکه اسکای نیوز عربی، در بیانیه ائتلاف سعودی آمده که «اهدافی نظامی» شامل «سایت‌های پدافند هوایی و انبارهای موشک‌های بالستیک» وابسته به حوثی‌ها (انصارالله) هدف قرار گرفت.

ساعاتی قبل از اعلام این خبر توسط رسانه‌های سعودی، ساکنان صنعا از شنیده شدن صدای انفجارهایی شدید خبر داده بودند. 

طبق این گزارش، «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف مدعی انهدام پنج سایت پدافند هوایی و انبار موشک بالستیک شد و گفت این حملات ادامه روند پیشین برای حمله به توان پدافندی یمن است.

اسکای نیوز همچنین گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی به اهداف و اردوگاه‌های وابسته به انصارالله یمن در مقر سابق لشکر زرهی یکم  و ساختمان فرماندهی پدافند هوایی در شمال غرب صنعا حمله کردند. همچنین اردوگاه‌های «الصُباحه» و «الصمع» و «الفریجه» در غرب صنعا نیز هدف قرار گرفته است.

وبگاه خبری «المشهد الیمنی» اعلام کرد ائتلاف سعودی بیش از پنج حمله هوایی شدید به مقر سابق لشکر زرهی یکم انجام داد و صدای انفجارها در همه جای پایتخت شنیده شد. 

همچنین شبکه خبری المسیره اعلام کرد «جنگنده‌های ائتلاف متجاوز [سعودی] به «پارک 21 سپتامبر» که پیشتر مقر لشکر یکم زرهی بود، حمله کردند». المسیره همچنین اعلام کرد که یک حمله نیز به مقر وزارت اطلاع‌رسانی یمن صورت گرفته است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 29 تیر 1398 - 9:56:4

پربازدیدها