بیانیه الحشد الشعبی درباره اظهارات نخست‌وزیر سابق عراق

پنج شنبه 27 تیر 1398 - 15:57:15
بیانیه الحشد الشعبی درباره اظهارات نخست‌وزیر سابق عراق

تهران- الکوثر: سازمان الحشد الشعبی اعلام کرد که اگر تخلفی در این سازمان صورت گرفته، نخست وزیر پیشین عراق، مسئول آن است و او نباید از دشمنان پیروی کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق امروز (پنجشنبه) به اظهارات «حیدر العبادی» نخست وزیر پیشین این کشور درباره این سازمان واکنش نشان داد و این اظهارات را تعجب‌برانگیز توصیف کرد.

سخنگوی رسانه‌ای الحشد با انتشار بیانیه‌ای، اظهارات العبادی درباره این نیروها را «زشت و نادرست» خواند.

در این بیانیه آمده است، الحشد الشعبی از اینکه نخست وزیر پیشین، از حملات داخلی و خارجی علیه الحشد دنباله‌روی می‌کند، شگفت زده شده است.

الحشد تأکید کرد که این نیرو «شهدا، افراد زخمی و مفقودانی را تقدیم عراق کرده است که قابل مقایسه با هیچ جانفشانی نیست که نقش مهمی در لبیک به فرمان مرجعیت داشت و به همراه سایر نیروهای مسلح، پیروزی بزرگ را رقم زد.»

شبکه خبری «الفرات» به نقل از این سازمان گزارش داد که «هر اتهام درست یا اشتباهی به الحشد وارد شود، پیش از هر کس دیگری، متوجه العبادی است؛ پس اتهامات ناروا، به وجهه العبادی خدشه وارد می‌کند و وی را شریک تمام کسانی قرار می‌دهد که می‌خواهند نیروهای مسلح ما از جمله الحشد الشعبی را تضعیف کنند».

در این بیانیه تأکید شد: «مسئله درست این است که وی به عنوان فرمانده کل، مسئول نخست الحشد بوده است... بسیاری به آنچه که او گفته، اشاره کرده‌اند. پس اگر کوتاهی وجود داشته، وی مسئول نخست آن است... او نمی‌تواند مدعی پیروزی شود که با جانفشانی غیر او به دست آمده است؛ زیرا او مسئول نخست حکومت بوده، ولی در برابر کاستی‌ها و اشتباهات، خود را کنار می‌کشد».

الحشد با تأکید بر اینکه العبادی مسئول مستقیم نیروهای مسلح از جمله الحشد بوده و با اشاره به فرمان حکومتی اخیر نخست وزیر عراق درباره سازمان‌دهی الحشد، خاطر نشان کرد که «العبادی به عنوان فرمانده کل پیشین نیروهای مسلح [عراق] باید نخستین کسی باشد که این وضعیت و اقدامات را درک کند، نه اینکه در زمان نامناسب و به شیوه‌ای نادرست، شک و تردید به وجود آورد و اتهام بزند؛ به ویژه در این زمان که نیروهای الحشد با سایر نیروهای مسلح درگیر عملیات اراده پیروزی برای ریشه‌کن کردن داعش هستند».

العبادی در جریان برنامه «کالوس» که شامگاه سه‌شنبه هفته جاری از شبکه الفرات پخش شد، گفت که به اندازه‌ای که از طرف‌های سوء استفاده کننده حاضر در داخل الحشد می‌ترسد، از تلاش‌های خارجی علیه الحشد بیم ندارد.

وی مدعی شد که نیروهای الحشد 60 هزار نفر هستند، ولی تعداد این نیروها بر روی کاغذ، 150 هزار نفر ثبت شده است و «تاجران جنگ که [در الحشد] نفوذ کرده‌اند، از الحشد برای تحقق منافع خود استفاده می‌کنند، و گرنه توجیهی برای افزایش تعداد نیروهای الحشد در زمان صلح وجود ندارد».


پنج شنبه 27 تیر 1398 - 15:36:54