افزایش اعتراض یمنی‌ها علیه حضور نظامیان سعودی‌ و اماراتی

شنبه 22 تیر 1398 - 15:7:11
افزایش اعتراض یمنی‌ها علیه حضور نظامیان سعودی‌ و اماراتی

تهران - الکوثر: استان "المهره" یمن بار دیگر شاهد اعتراضات مردمی علیه حضور نظامیان سعودی است؛ مردم المهره خواستار خروج کامل نیروهای متجاوز سعودی- اماراتی از این استان هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   روزنامه فرامنطقه ای «القدس العربی» چاپ لندن امروز نوشت ، بار دیگر استان المهره در شرق یمن عرصه تظاهرات مردمی علیه نظامیان سعودی و اماراتی حاضر در این استان و دخالت‌های ریاض در آن شده است.
مردم المهره در تظاهرات خود همچنین خواستار برکناری استاندار این استان شده‌اند.

استان المهره در شرق یمن و در همسایگی کشور عمان قرار دارد.
نیروها و مزدوران عربستان سعودی با دخالتی آشکار و در راستای منافع خود از نوامبر ۲۰۱۷ (آبان ۹۶) وارد استان المهره شدند و با تأسیس مواضع نظامی متعدد و تبدیل فرودگاه آن به انبار اسلحه و تجهیزات، المهره را به منطقه‌ای نظامی و امنیتی تبدیل کردند.
به نوشته القدس العربی، "سالم بلحاف" رئیس کمیته اطلاع رسانی پویش "تحصن مسالمت آمیز شهروندان المهره" اعلام کرد: این پویش مردمی هر از گاهی علیه نظامیان سعودی و عناصر بیگانه حاضر در این استان تظاهرات می‌کند و روز گذشته (جمعه) نیز این تظاهرات برپا بود.
به گزارش این روزنامه برخی از این اعتراضات در برابر پادگان‌های نیروهای سعودی برگزار می شود و معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار خروج نیروهای (متجاوز) عربستانی از این استان هستند.
به گفته شاهدان، بر روی پلاکاردهای معترضان نوشته شده بود، المهره زیربار اشغالگری امارات و عربستان نمی‌رود.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شدند.
هفتم تیرماه ۹۸ منابع خبری اعلام کردند امارات تصمیم گرفته است بخش بزرگی از نظامیان خود را از یمن خارج کند./ایرنا


شنبه 22 تیر 1398 - 13:29:46