انتقال تجهیزات گسترده ارتش ترکیه به مناطق مجاور شرق فرات سوریه

شنبه 22 تیر 1398 - 11:40:22
انتقال تجهیزات گسترده ارتش ترکیه به مناطق مجاور شرق فرات سوریه

تهران- الکوثر: ارتش ترکیه از سه روز گذشته تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به مناطق هم‌مرز با سوریه به ویژه مناطق مجاور شرق فرات منتقل کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از روزنامه القدس العربی، این تحرکات غیرمنتظره به دنبال انتشار اخباری از گسترش تحرکات عربستان و امارات در مناطق تحت سیطره کردها در شرق رود فرات و ارائه کمک مالی بیشتر به کردها صورت می‌گیرد. این تحرک همچنین همزمان با پیش‌بینی‌ها درباره موافقت برخی کشورهای اروپایی با درخواست واشنگتن برای اعزام نیروهای زمینی به شمال سوریه صورت می‌گیرد.

منابع ترکیه‌ای اعلام کردند که یک هیئت عالیرتبه عربستانی و مسئولان اماراتی نشست‌هایی را با فرماندهان یگان‌های مدافع خلق کرد برگزار کردند.

منابع می‌گویند ترکیه فرماندهان گروه‌های مسلح وابسته به ارتش آزاد سوریه و ارتش موسوم به "ارتش ملی سوریه" را برای برگزاری نشست‌هایی به آنکارا فراخوانده است و این گروه‌ها حضور نظامی خود را در مناطق الباب و جرابلس که ارتش ترکیه کنترل آن را برعهده دارد تقویت کرده‌اند.

به رغم اینکه ارتش ترکیه ارسال تجهیزات به مرزهای سوریه در طول چند ماه گذشته را متوقف نکرده اما طی روزهای اخیر تجهیزات گسترده‌تری را شامل تانک، تیربار توپخانه، نفربر، خودروی زرهی و نیرو به مرز سوریه منتقل کرده است.

براساس گزارشات احتمالاً صدها تانک و خودروی زرهی طی سه روز اخیر به مرزهای سوریه رسیده‌اند. این تجهیزات بیشتر به مناطق مرزی وابسته به استان شانلی اورفای ترکیه رسیده است.

به رغم اینکه ترکیه از چند سال پیش به عملیات نظامی گسترده علیه کردها در شرق رود فرات تهدید می‌کند اما هنوز از نظر نظامی تحرکی نداشته است. طی ماه‌های اخیر تهدیدات ترکیه به شکل چشمگیری کاهش داشته است./ایسنا


شنبه 22 تیر 1398 - 11:29:18