آغاز دوباره دور هفتم مذاکرات آمریکا با طالبان

سه شنبه 18 تیر 1398 - 12:57:46
آغاز دوباره دور هفتم مذاکرات آمریکا با طالبان

تهران- الکوثر: هفتمین دور مذاکرات صلح آمریکا با طالبان در قطر پس از دو روز وقفه امروز از سرگرفته شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «زلمی خلیل زاد» نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان صبح امروز با انتشار پیامی از طریق توئیتر اعلام کرد: هفتمین دور مذاکرات صلح آمریکا با طالبان امروز از سرگرفته شد.
قرار است همان موضوعات قبلی از جمله تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان ، تضمین طالبان برای مبارزه با تروریسم ، برقراری آتش بس در افغانستان و آغاز مذاکرات مستقیم گروه طالبان با دولت افغانستان مورد بحث قرار گیرد.
هرچند برخی گزارش ها حاکی از آن است که آمریکایی ها و طالبان در حال تهیه پیش نویس توافقنامه صلح هستند اما این موضوع هنوز به طور رسمی تایید نشده است.
هفتمین دور مذاکرات آمریکا با طالبان شنبه هفته گذشته در قطر آغاز شد و این مذاکرات پشت درهای بسته و به دور از حضور رسانه های جمعی ادامه یافت. این مذاکرات روزهای یکشنبه و دوشنبه به علت برگزاری گفتگوهای چهره های سیاسی افغان با طالبان در شهر دوحه متوقف شد. گفتگوهای دو روزه چهره های سیاسی و اجتماعی افغان با طالبان شب گذشته با صدور قطعنامه ای به کار خود پایان داد. در این قطعنامه هشت ماده ای ، بر پایان جنگ ، برقراری صلح و مذاکرات موثر میان افغان ها تاکید شده است.
این در حالی است که دولت افغانستان در این نشست حضور نداشت و توافقات آن نیز جنبه اجرایی ندارد.
گروه طالبان مذاکره مستقیم با دولت افغانستان را به تعیین جدول زمانی برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان مشروط کرده است.


سه شنبه 18 تیر 1398 - 11:12:16

دسته بندی :