الخزعلی فاش کرد: طرح آمریکا برای تبدیل عراق به لیبی دیگر

شنبه 8 تیر 1398 - 17:50:39
الخزعلی فاش کرد: طرح آمریکا برای تبدیل عراق به لیبی دیگر

بغداد- الکوثر: رهبر گروه مقاومت «عصائب اهل الحق» عراق فاش کرد آمریکا در صدد تکرار تجربه لیبی و براندازی دولت عراق به منظور پیشبرد معامله قرن است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «شیخ قیس الخزعلی» در همایش بزرگداشت قیام سال 1920 ملت عراق علیه استعمار انگلیس افزود: آمریکا می‌داند عراق با شرایطی که الان از حیث ثبات سیاسی و امنیتی دارد طرح معامله قرن را با شکست مواجه می‌کند و برای همین درصدد براندازی دولت عراق است و می‌خواهد شرایط مشابه لیبی را در عراق ایجاد کند.

وی در توصیف شرایط لیبی سازی عراق گفت: آمریکا با همکاری متحدان منطقه ایش می‌خواهد همانند لیبی، شمال و جنوب عراق با هم درگیر شوند.

وی نسبت به فصل جدید تظاهرات‌ها در عراق که همزمان با افزایش دمای هوا دوباره در حال ازسرگیری است، هشدار داد و گفت که آمریکایی‌ها در تلاش هستند که با تزریق عوامل نفوذی خود، این تظاهرات‌ها را مانند سال گذشته از مسیر خود منحرف کرده و به تنش بکشانند.

قیس الخزعلی در همین راستا ورود تعدادی از تظاهرکنندگان در پنجشنبه شب گذشته به سفارت بحرین در بغداد را محکوم کرد و افزود: آنچه جای تعجب دارد این است که چرا عده‌ای این اقدام را علیه سفارت بحرین محکوم کردند اما برابر مورد مشابه آن یعنی آتش زدن کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در تابستان سال گذشته سکوت کردند.

وی اضافه کرد که هر دوی این اقدام ها حاکمیت ملی عراق را هدف قرار داده و قانون اساسی را نقض کرده‌اند و هردوی آنها محکوم هستند.

وی خواهان هوشیاری مردم و جوانان عراقی نسبت به این دسیسه جدید آمریکا شد و تاکید کرد: «برای شکست این دسیسه آمریکا در وهله اول ما به سطح آگاهی مردم و تظاهرکنندگان عراقی اتکال می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم که این تظاهرات‌ها به آشوب کشیده شوند.»

رهبر گروه مقاومت اسلامی عصائب اهل الحق خاطر نشان ساخت که اگر به دلایلی از اتفاقات سال گذشته چشم پوشی کردیم به رغم اینکه می‌دانستیم برخی سفارتخانه‌های خارجی در پس آن هستند اما این بار چنین اجازه‌ای نمی‌دهیم و برابر آن می‌ایستیم.

شیخ الخزعلی گفت که اگر این بار اوضاع در عراق بی ثبات شود، درگیری و تجزیه فقط منحصر به شمال و جنوب نمی‌شود بلکه استان به استان و شهر به شهر عراق را در بر می‌گیرد زیرا هر شهر و استان در اختیار یک گروه سیاسی است.

وی تاکید کرد که در مرحله فعلی جز حفاظت از روند سیاسی و نهادهای حاکمیتی و دولت و پشتیبانی از دستگاه‌های امنیتی عراق هیچ گزینه دیگری نداریم. اگر خدایی ناخواسته عراق از هم فروبپاشد بدترین شرایط یک کشور جهان را خواهد داشت و به همین خاطر اجازه نمی‌دهیم که نفوذی‌ها این بار تظاهرات‌های مردمی را به انحراف بکشانند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 8 تیر 1398 - 17:50:27