چرا انصارالله به امارات حمله نکرد؟

شنبه 8 تیر 1398 - 8:51:18
چرا انصارالله به امارات حمله نکرد؟

تهران- الکوثر: تصمیم امارات برای کاهش حضور نظامی خود در یمن موجب شد جنبش انصارالله یمن حملات موشکی و پهپادی به این کشور را به تعویق اندازد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رویترز روز جمعه به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد، امارات تصمیم گرفته با توجه به بالا بودن تنش در منطقه خلیج فارس حضور نظامی خود را در یمن کاهش دهد.

منابع دیپلماتیک افزودند، امارات برخی نیروهای خود را از جنوب بندر عدن و ساحل غربی دریای سرخ بیرون کشیده است.

این خبرگزاری به نقل از سه منبع، این گونه این تصمیم را توجیه می‌کند که ابوظبی ترجیح می‌دهد در سایه تنش‌ها بین ایران و آمریکا در منطقه خلیج فارس جنگ‌افزارها و تجهیزات نظامی‌اش در دسترسش باشد.

به رغم اینکه تعداد نیروهای اماراتی در یمن مشخص نیست اما یک منبع غربی گفته امارات بسیاری از نیروهایش را از یمن خارج کرده است.

منابع دیپلماتیک گفتند: پیشرفت حاصل شده در الحدیده وضعیت را برای امارات جهت کاهش حضورش در یمن تسهیل بخشیده تا بخش دفاعی خود در داخل تقویت کند.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام اماراتی گزارش داد، این تحرکات نیروهای امارات در یمن به معنای خروج از این کشور نیست. 

مسؤول اماراتی به خبرگزاری رویترز گفت، تحرکات ارتباطی با اجرای توافق آتش‌بس در شهر الحدیده دارد. به گفته این مقام، امارات به ائتلاف عربی در یمن به سرکردگی عربستان پایبند است و کشورش هرگز در یمن خلأ ایجاد نخواهد کرد. 

این خبر در حالی منتشر شده که روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم در گزارشی نوشته بود، امارات در صدد خروج تدریجی از جنگ یمن است.

در این گزارش آمده بود، جنبش انصارالله تصمیم برای هدف قرار دادن امارات را به تعویق انداخته چراکه اطلاعاتی به آن رسیده مبنی بر اینکه امارات قصد دارد رویکرد خود را تغییر داده و طی مراحلی از یمن خارج شود. 

منابع مطلع به روزنامه رای الیوم گفتند، محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی نقش مهمی در تصمیم اخیر امارات داشته است.

یک مسؤول گفت: آل مکتوم نشست مهمی با محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و حاکم عملی امارات برگزار و در آن تاکید کرد که دبی آماده پرداخت هزینه سنگین هرگونه هدف قرار دادن مراکز حساس دبی از سوی انصارالله در واکنش به مشارکت امارات در جنگ یمن نیست.

این مقام گفت: آل مکتوم تا حتی تلویحی به خطری که بر وحدت امارات وجود دارد، اشاره کرده و گفته، اگر سیاست امارات در قبال یمن به همین شکل ادامه یابد وحدت کشور در خطر قرار می‌گیرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 8 تیر 1398 - 8:51:6