تظاهرات گسترده در «صعده» یمن به مناسبت سالروز «فریاد بر سر مستکبران»

جمعه 7 تیر 1398 - 14:53:43
تظاهرات گسترده در «صعده» یمن به مناسبت سالروز «فریاد بر سر مستکبران»

تهران- الکوثر: اهالی استان صعده یمن با شرکت در تظاهراتی گسترده، بر ادامه مسیر رهبر پیشین خود برای آزادسازی فلسطین تأکید کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، استان «صعده» واقع در شمال یمن امروز (جمعه) شاهد تظاهرات گسترده‌ای به مناسبت سالروز «فریاد بر سر مستکبران» بود.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، تظاهرات‌کنندگان پرچم‌های یمن و فلسطین را به همره عکس‌هایی از سید حسین بدرالدین الحوثی در دست داشتند، شعارهایی در محکومیت سیاست‌های آمریکا در منطقه سر دادند و به تحریم کالاهای اسرائیلی و آمریکایی فراخواندند.

شرکت‌کنندگان در تظاهرات، نشست منامه را مردود دانستند؛ بر رد عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی تأکید کردند و افزدند، مسیر بدرالدین الحوثی برای آزادسازی فلسطین باید ادامه پیدا کند.

قرار است تظاهرات مشابهی نیز عصر امروز در صنعا و دیگر استان‌های یمن برگزار شود.

مراسم فریاد بر سر مستکبران (الصرخه فی وجه المستکبرین) هر سال به منظور پاس‌داشت تلاش‌های ضد استعماری شهید «سید حسین بدرالدین الحوثی»، رهبر پیشین انصارالله برگزار می‌شود.

«سید بدر الدین عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن نیز شب گذشته به مناسبت روز فریاد بر سر مستکبران سخنرانی کرد. 

از تلاش برخی از کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت که رژیم‌های سعودی و اماراتی و بحرینی نه‌تنها به خیانت علیه امت اسلامی اکتفا نمی‌کنند بلکه تلاش دارند سیطره و قیمومیت دشمنان اسلام را  بر همه تحمیل کنند.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته (چهارم و پنجم تیرماه) نشستی تحت عنوان «صلح برای شکوفایی» در منامه برگزار شد؛ البته مشارکت کشورهای عربی در این نشست «ضعیف» بود و تشکیلات خودگردان و بسیاری از کشورهای عربی آن را تحریم کرده بودند.

در این نشست درباره بخش اقتصادی طرح موسوم به «معامله قرن» صحبت شد و هدف از برگزاری آن بحث درباره سرمایه‌گذاری 50 میلیارد دلاری برای اجرای معامله قرن بود.


جمعه 7 تیر 1398 - 13:57:12