تعداد نظامیان سودانی حاضر در ائتلاف سعودی فاش شد

یک شنبه 2 تیر 1398 - 14:48:56
تعداد نظامیان سودانی حاضر در ائتلاف سعودی فاش شد

تهران- الکوثر: یک مقام نظامی ارشد سودانی شمار نظامیان سودانی را که در قالب ائتلاف سعودی در یمن می جنگند 30 هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «محمد حمدان دقلو»، معروف به «حمیدتی» معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان طی یک سخنرانی در منطقه «ابرق» در شرق خرطوم اعلام کرد، سودان بزرگ‌ترین نیروهای شرکت کننده در ائتلافی تحت رهبری ریاض در یمن را دارد.

حمیدتی گفت: «ما در کنار امارات و عربستان مبارزه می‌کنیم و ما بزرگترین نیروهای شرکت‌ کننده در ائتلاف عربی را داریم و تعداد آنها به 30 هزار سرباز می‌رسد».

اکثر نیروهای زمینی در جنگ یمن زیر نظر حمیدتی فعالیت می‌کنند. سربازان و افسران سودانی در جنگ یمن متحمل تلفات زیادی شده‌اند. همچنان هزاران سرباز سودانی در یمن مستقر هستند و هر روز تصاویری از کشته‌ها و زخمی‌های این نیروها در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که موجب شده درخواست‌ها برای خروج آنها از یمن افزایش یابد.

حمیدتی با اذعان به حمایت‌های مالی امارات و عربستان سعودی از سودان که بالغ بر 3 میلیارد دلار است، از جمله واریز 500 میلیون دلاری به بانک مرکزی سودان، گفت: «پول‌های پرداخت شده از سوی امارات و عربستان به بانک مرکزی واریز شد و به حساب من یا شخص دیگری منتقل نشده است».

این مقام نظامی ارشد سودانی به این ترتیب اعتراف کرد اعزام سربازان سودانی به جنگ یمن با انگیزه های مالی صورت گرفته است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 2 تیر 1398 - 14:48:42