نحوه تعامل با اندیشه مخالف در اسلام

دو شنبه 27 خرداد 1398 - 14:7:47

تهران- ویژه الکوثر: اندیشمند اهل سنت لبنانی با تاکید بر این که نباید از «اندیشه مخالف» ترسید، گفت اندیشه را باید با اندیشه پاسخ گفت نه با اتهام و هشدار.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ محمد الزعبی رئیس دفتر تبلیغ در جنبش توحید اسلامی لبنان در برنامه چالشی «الوجه الآخر» شبکه جهانی الکوثر، این برنامه را فضایی باز برای گفتگو توصیف کرد و گفت: این همان چیزی است که اسلام خواستار آن شده است. اسلام می خواهد فضایی باز و آزاد برای گفتگو وجود داشته باشد ولی کفر و جاهلیت می خواهد عرصه را ببندد به همین علت بود که کفار به ندای قرآن گوش ندادند. قرآن از کفار و جاهلان می خواهد اگر دلیلی برای اثبات ادعای خود دارند ارائه کنند.

امام جماعت مسجد طرابلس افزود: در نتیجه ما نباید از فکر و اندیشه بترسیم بلکه اندیشه را باید با اندیشه و بحث علمی پاسخ داد نه با اتهام زدن و هشدار دادن و فرار از پاسخ گویی. متاسفانه بخش بزرگی از جامعه اسلامی از هر دو طایفه (سنی و شیعه) گرفتار این معضل هستند که به جای پاسخ علمی، مخالفان خود را به گمراه بودن متهم می کنند.

شیخ الزعبی افزود: هشدار دادن و متهم کردن و بستن فضای اندیشه، خط مشی ابوجهل است. دسته بندی کردن مردم و به کار بردن القابی مانند رافضی و دیوانه و جادوگر، کار ابوجهل ها است. در حالی که پیامبر اسلام(ص) اندیشه را با اندیشه پاسخ می داد و فضا را نمی بست و این موضوع در عملکرد پیامبر در مکه و مدینه مشهود است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 27 خرداد 1398 - 13:44:8