رفت و آمدهای مشکوک سعودی ها و آمریکایی ها به شرق سوریه

جمعه 24 خرداد 1398 - 16:59:38
رفت و آمدهای مشکوک سعودی ها و آمریکایی ها به شرق سوریه

دمشق- الکوثر: وزیر مشاور کابینه سعودی در امور خلیج فارس و معاون وزیر خارجه آمریکا و سفیر پیشین این کشور در بحرین، با سفر به استان دیرالزور سوریه با عشایر این منطقه نشست برگزار کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه خبری «الحل» وابسته به معارضان سوری گزارش داد «ثامر السبهان» وزیر مشاور کابینه سعودی در امور خلیج فارس، «جوئل رابین» معاون وزیر خارجه آمریکا و «ویلیام روباک» سفیر سابق آمریکا در بحرین دیروز پنجشنبه وارد استان دیرالزور در شرق سوریه شدند.

الحل اعلام کرد این دیپلماتها، سپس به پایگاه نیروهای آمریکایی در میدان نفتی «العمر» در شرق دیرالزور منتقل شدند و در آن پایگاه، با «مسئولان محلی و افراد سرشناس نشستی برگزار کردند».

منابع محلی آگاه به این پایگاه خبری گفتند مقامات سعودی و آمریکایی با «غسان الیوسف» و «لیلى الحسن» رؤسای مشترک نهاد موسوم «مدیریت شهری دیرالزور» دیدار کردند.

این پایگاه مدعی شد دیپلماتهای سعودی و آمریکایی در جریان این دیدار، مطالبات ساکنان مناطق تحت تسلط شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای سوریه دموکراتیک» را بررسی کردند.

بنا بر این گزارش، پس از برگزاری نشست نخست، یک نشست «فراگیر دیگر برگزار شد که علاوه بر افراد قبلی، برخی از شیوخ و افراد سرشناس عشایر این منطقه در آن حضور داشتند».

در همین ارتباط، منابع خبری وابسته به معارضان اوایل اردیبهشت ماه گذشته از تشکیل «فراکسیون سیاسی جدید در دیرالزور» خبر دادند که تحت حمایت سعودی-آمریکایی قرار دارد. این منابع اعلام کردند نام این فراکسیون «التیار العربی المستقل» (جریان عربی مستقل) و ریاست آن بر عهده «محمد خالد شاکر» است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 24 خرداد 1398 - 16:54:23