الأخبار فاش کرد:

حمله به نیروگاه هسته ای ابوظبی در سال 2017 در سکوت خبری!

جمعه 24 خرداد 1398 - 9:25:29
حمله به نیروگاه هسته ای ابوظبی در سال 2017 در سکوت خبری!

تهران- الکوثر: روزنامه لبنانی الأخبار فاش کرد نیروگاه هسته ای «براکه» ابوظبی در سال 2017 هدف حمله موشکی انصارالله قرار گرفت ولی این حادثه رسانه ای نشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از الأخبار، برخی منابع نظامی در جنبش انصارالله هشدار دادند: تمامی فرودگاه‌های عربستان و امارات تا زمانی که فرودگاه صنعاء بازگشایی نشود، در دایره هدف نیروهای جنبش انصارالله هستند.

این منابع در ادامه با تاکید بر اینکه نیروهای انصارالله توان اجرای این تهدید را دارند، اظهار داشتند: هدف حمله موشکی اخیر برج فرودگاه أبها بود که از کار افتاد نه سالن فرودگاه آنگونه که مسؤولان عربستانی اعلام کرده و اشاره‌ای به نوع موشک‌های انصارالله نیز نکردند.

این منابع افزودند: کشورهای دشمن زمان روی بررسی بقایای این موشک‌ها صرف می‌کنند اما ما در زمانی مناسب جزییات آنها را اعلام می‌کنیم، با بررسی سابقه عملیات‌ نیروهای یمنی مشخص می‌شود که پیش از این نیز دو عملیات با استفاده از این موشک‌ها انجام شده است. حمله اول آزمایشی بوده و در حمله دوم که به شدت از پوشش رسانه‌ای آن جلوگیری شد، سال 2017 نیروگاه هسته‌ای براکه در ابوظبی هدف قرار گرفت.

این منبع در فرماندهی انصارالله به روزنامه الاخبار گفت: کشورهای دشمن متوجه باشند اگر محاصره فرودگاه‌های ما را بردارند این حملات متوقف خواهند شد اما اگر چنین کاری انجام ندهند، با پاسخ قانونی ما مواجه خواهند بود حتی اگر کشورهای حوزه خلیج فارس با ایران توافق کنند.

این منبع احتمال تکرار حملات مشابهی را داد و گفت: خسارت ناشی از تعطیلی فرودگاه‌های یمن (نه فقط فرودگاه صنعاء چرا که حملات به دو فرودگاه عدن و سیئون نیز خسارت زده است) به حدی رسیده که نمی‌توان در برابر پیامدهای انسانی منفی این اقدام سکوت کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 24 خرداد 1398 - 9:7:56