گزافه گویی های جدید ترامپ علیه ایران

پنج شنبه 23 خرداد 1398 - 17:46:24
گزافه گویی های جدید ترامپ علیه ایران

تهران - الکوثر : دونالد ترامپ رئیس جمهور جنجالی آمریکا همواره موضعی خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده و بر رویکرد فشار حداکثری علیه تهران با هدف وادار کردن ایران برای قبول خواسته های واشنگتن تاکید کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در جدید ترین موضع ترامپ علیه ایران، رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و مدعی شد ایران عامل درگیری و تنش در جهان است. ترامپ روز چهارشنبه 12 ژوئن در نشست خبری مشترک با رئیس جمهوری لهستان در کاخ سفید ادعا کرد ایران در منطقه و جهان جنگ و ترور به راه انداخته است. ترامپ همچنین مدعی شد خروج دولت وی از برجام، باعث تغییر رفتار و ایجاد مشکل برای ایران شده است.  

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت:  اگر کشورش بتواند با ایران کنار بیاید، «عالی» است. ترامپ پیشتر نیز بارها مدعی شده بود، خروج آمریکا از برجام باعث تغییر رفتار و کاهش فعالیت‌های منطقه‌ای ایران شده است."دونالد ترامپ"، سه شنبه 8 مه 2018 به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل برجام کشورش را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.  

 ترامپ از زمان روی کار آمدن، ایران را به نقض برجام از طریق برنامه موشکی، بی ثبات سازی منطقه و حمایت از گروه های تروریستی متهم کرده است. ادعای ترامپ در باره حمایت ایران از تروریسم در حالی است که تهران در سال های اخیر بیشترین نقش را در مقابله با تروریسم تکفیری در عراق و سوریه داشته است. داعش و دیگر گروههای تروریستی در سوریه و عراق با حمایت و کمک مستقیم آمریکا و عربستان سعودی به عنوان متحد اصلی منطقه ای آمریکا ،گسترش پیدا کردند.

این مساله ای است که ترامپ خود به آن اذعان کرده است. ترامپ در ژانویه 2016 باراک اوباما و هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق وی را به دلیل ظهور داعش به باد انتقاد گرفت. ترامپ گفت: کلینتون با اوباما داعش را به وجود آورد. در مقابل ایران به عنوان کشوری که قربانی تروریسم بوده، به مبارزه فعال با تروریسم افراط گرا پرداخته و به منظور مقابله با گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش در عراق و سوریه به درخواست رسمی این کشورها، کمک مستشاری به آن‌ها ارائه می‌کند، اقدامی که همواره با مخالفت محور آمریکایی-اسرائیلی -سعودی مواجه شده است.

ترامپ همچنین شامگاه سه شنبه 11 ژوئن در جمع خبرنگاران در کاخ سفید با ادعای اینکه ایران با اعمال سیاست های او کشور متفاوتی شده است، از مشکلات زیاد در ایران به خاطر فشارهای دولت او از جمله تورم بالا سخن گفت. وی اعتراف کرد که دولتش با تحریم‌ها معیشت مردم ایران را هدف گرفته است. ترامپ مدعی شد: "ارزش پول آنها به قدری پایین آمده که نمی توانند قرص نانی بخرند!"ترامپ مدعی کمک به ایران شد و گفت: "مایل است در حل این مشکلات به ایران کمک کند."

 اظهارات دو پهلوی ترامپ که ضمن متهم کردن تهران به حمایت از تروریسم ، مدعی دلسوزی برای مردم ایران است، در واقع نشانه کینه شدید وی از ملت ایران، به دلیل ناکامی وی در همراه ساختن ایرانیان با تلاش های خود برای به شکست کشاندن جمهوری اسلامی ایران است. مردم ایران بارها وفاداری خود به نظام جمهوری اسلامی و نیز عزم خود برای مقابله با توطئه های امریکا را به نمایش گذاشته اند.

رویکرد آمریکا در برابر ایران صرفا بر تهدید، زور و اجبار مبتنی است. با این حال ایران ظرف چهل سال گذشته همواره در مقابل سیاست ها و اقدامات آمریکا ایستادگی کرده و عملا توطئه های واشنگتن را خنثی و بی اثر کرده است.

به گفته "ترودی روبین" Trudy Rubinتحلیلگر آمریکایی: انتقاد علنی ترامپ از ایران و درخواست‌هایش از متحدان برای پیوستن به کارزار ضد ایرانی، شکست سیاست او را تضمین می‌کند. ایران ثابت کرده که با موفقیت قادر به غلبه بر تحریم های آمریکا و مقابله با سیاست های خصمانه دولت ترامپ است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 23 خرداد 1398 - 17:38:0