چه زمانی امت اسلامی حال و روز خوبی خواهد داشت؟

سه شنبه 21 خرداد 1398 - 15:50:37

تهران- ویژه الکوثر: پژوهشگر برجسته علوم اسلامی، موجبات خير و خوبى امّت اسلامی را با استناد به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) برشمرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر گفت: پیامبر اسلام (ص) از «امت وسط» نام برده و ویژگی های آن را نیز برشمرده است. پیامبر اسلام (ص) می گوید: لا تَزالُ اُمّتي بِخَيْرٍ ما تَحابُّوا و أدَّوا الأمانَةَ، و اجْتَنَبوا الحَرامَ، و قَرَوُا الضَّيْفَ، و أقامُوا الصَّلاةَ ، و آتَوا الزَّكاةَ .

یعنی: امّت من، تا زمانى كه يكديگر را دوست بدارند، امانت را [به صاحبش ]بازگردانند، از حرام دورى كنند، ميهمان را گرامى بدارند، نماز بگزارند و زكات بپردازند، پيوسته در خير و خوبى خواهند بود.

این استاد برجسته حوزه افزود: پیامبر اسلام نخستین شرط خیر و خوبی امت خود را «دوست داشتن یکدیگر» و محبت به یکدیگر دانسته است. شرط دوم، بازگرداندن امانت به صاحبش است. شرط سوم، پرهیز از حرام است. شرط سوم، گرامی داشتن میهمان است و نماز گزاردن و زکات دادن نیز شروط دیگر هستند.

شیخ اسد محمد قصیر افزود: ملاحظه کنید که پیامبر اسلام در بیان شروط خیر و خوبی امت خود ابتدا به نماز گزاردن و پرداخت زکات یا مثلا روزه گرفتن اشاره نکرده بلکه از «محبت کردن به یکدیگر» شروع کرده است. پیامبر با اخلاق اجتماعی شروع کرده است. محبت کردن به یکدیگر است که ما را به «امت وسط» تبدیل می کند ولی آیا ما اکنون شرایط «امت وسط» را داریم؟


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 21 خرداد 1398 - 15:34:24