نخست‌وزیر سابق قطر: بیشتر داعشی‌ها عربستانی هستند

شنبه 18 خرداد 1398 - 13:30:13
نخست‌وزیر سابق قطر: بیشتر داعشی‌ها عربستانی هستند

تهران- الکوثر: نخست‌وزیر سابق قطر به شدت از عربستان سعودی انتقاد کرد و این کشور را مسؤول بحران سوریه و گسترش داعش دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حمد بن جاسم آل ثانی، نخست‌ وزیر سابق قطر در مصاحبه با روزنامه انگلیسی تلگراف گفت: کشورهای محاصره کننده به ویژه عربستان و امارات از موضوع تروریسم به عنوان بهانه‌ای برای تحقق اهداف خود علیه قطر استفاده می‌کنند. بیشتر داعشی‌ها عربستانی هستند. ما را به دروغ به تروریسم متهم می‌کنند در حالی‌که هیچ نهاد بین‌المللی علنا از این ادعاها حمایت نمی‌کند. نه آمریکا و نه هیچ نهاد اروپایی و نه نهاد دیگری ما را به تروریسم متهم نمی‌کند بلکه فقط عربستان و امارات این کار را می‌کنند. چراکه آن‌ها می‌دانند مساله جنگ علیه تروریسم برای غرب اولویت است.

وی افزود: بعد از گذشت دو سال از آغاز تحریم قطر هنوز نمی‌دانیم ما را به چه متهم می‌کنند. از 19 تروریستی که حملات 11 سپتامبر 2001 را انجام دادند 15 تن از آن‌ها عربستانی، دو تن اماراتی، یکی مصری و یکی لبنانی بودند. بیشتر تروریست‌های داعش عربستانی هستند.

آل ثانی گفت: من با حمایت علنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از ریاض مخالف نیستم. من معتقدم که همگی باید از عربستان حمایت کنیم، من معتقدم که ثبات عربستان مساله مهمی برای منطقه است اما بدانند که عربستان باید روابط مسالمت‌آمیزی با همسایگانش از جمله قطر داشته باشد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 18 خرداد 1398 - 13:30:4