عبدالملک الحوثی: امت اسلامی امروز با تهدیدات بزرگی روبرو است

چهار شنبه 15 خرداد 1398 - 13:5:56
عبدالملک الحوثی: امت اسلامی امروز با تهدیدات بزرگی روبرو است

تهران- الکوثر: دبیرکل جنبش انصارالله یمن با تبریک عید سعید فطر به مسلمانان جهان گفت: امت اسلامی امروز با خطرها و تهدیدات بزرگی روبرو است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   "عبدالملک بدرالدین الحوثی" با بیان اینکه ائتلاف سعودی در طول پنج سال گذشته شنیع‌ترین جنایت‌ها را در حق مردم یمن مرتکب شده است، افزود، یمنی ها در برابر هجمه‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی دشمنان ایستادگی خواهند کرد.

الحوثی تصریح کرد، باید با رساندن صدای مظلومیت ملت یمن، پرده از اهداف شیطانی و خواسته‌های ظالمانه دشمنان برداشت.

در همین حال، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در واکنش به اقدامات نظامی عربستان سعودی و امارات در استان «المهره» گفت، اقدامات ائتلاف سعودی نشان دهنده تجاوز و نفوذ به مناطق دور از درگیری به بهانه بازسازی است اما ملت یمن فریب این ادعاهای دروغین را نمی خورد.

منابع محلی روز دوشنبه اعلام کردند، نظامیان سعودی اقدام به ساخت بناهای جدید در گذرگاه مرزی «صرفیت» میان استان «المهره» با عمان کردند. شهروندان  ساکن  در شرق المهره نیز برای جلوگیری از ادامه این ساخت و سازها، اقدام به تیراندازی به سوی نظامیان سعودی کردند و در مقابل بالگردهای آپاچی عربستان، اطراف محل تجمع قبایل یمن در استان المهره را هدف قرار دادند.

استان المهره شرقی ترین استان یمن است که از ماه‌ها پیش شاهد اعتراضات مختلفی در راستای مقابله با وجود نظامیان سعودی و اماراتی  در این استان است و شهروندان و نیروهای قبایل بارها از احداث پایگاه‌های نظامی و ایجاد پست‌های ایست و بازرسی جلوگیری کرده اند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.


چهار شنبه 15 خرداد 1398 - 13:5:49