بهره برداری معاویه از ناآگاهی لشکریان امام علی(ع)

یک شنبه 12 خرداد 1398 - 13:43:19

تهران- ویژه الکوثر: پژوهشگر ارشد تاریخ اسلام گفت معاویه برای آن که به قدرت دست یابد و در قدرت بماند، از ناآگاهی و بی بصیرتی مردم برای فریب دادن آنان استفاده کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه چالشی «الوجه الآخر» شبکه الکوثر با اشاره به ضرباتی که به علت ناآگاهی مسلمانان به آنان وارد شده است گفت: معاویه برای آن که بر مردم حکومت کند از ناآگاهی و بی اطلاعی مردم بهره برداری کرد. او با استفاده از همین ناآگاهی، شخصیت امام علی (ع) را به طوری وارونه جلوه داد که مردم شام تا شصت سال امام علی (ع) را لعنت می کردند. این در حالی است که پیامبر اسلام (ص) امام علی را نسبت به خود مانند هارون نسبت به موسی توصیف کرده بود! معاویه حتی در بین مردم این گونه جا انداخته بود که امام علی (ع) نماز نمی خواند.

این پژوهشگر اسلامی افزود: معاویه برای رسیدن به اهداف خود آنچه را که مردم می دانستند، وارونه جلوه می داد و از طرف دیگر تا حد امکان مانع دسترسی مردم به اطلاعات و آگاهی می شد. او با ریاکاری و تزویر، اجازه نمی داد آگاهی و اطلاعات از مدینه وارد شام شود. به همین علت مردم شام به علت ناآگاهی، در جنگ صفین در کنار معاویه جنگیدند و کشته شدند. اگر مردم آن زمان از آگاهی برخوردار بودند اصلا جنگ های صفین و جمل روی نمی داد.

استاد اسد محمد قصیر افزود: در کتاب «الذهبی» آمده است معاویه مردم شام را به لعنت کردن اهل بیت (علیهم السلام) عادت داد. او حتی از ناآگاهی و عدم بصیرت ارتش امام علی (ع) نیز بهره برداری کرد و با بلند کردن قرآن، ارتش امام علی را به دو دسته تقسیم کرد. اکنون نیز استعمار غرب همان بازی را با شعارهای فریبنده تکرار می کند به طوری که یک کشور دوست را به عنوان دشمن کشورهای اسلامی معرفی و اسرائیل را به عنوان دوست این کشورها معرفی می کند. کسی که بصیرت داشته باشد فریب شعارها را نمی خورد و حق را از باطل تشخیص می دهد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 12 خرداد 1398 - 13:43:13