چین و روسیه نشست بحرین را تحریم کردند

سه شنبه 7 خرداد 1398 - 14:33:34
چین و روسیه نشست بحرین را تحریم کردند

تهران- الکوثر: سفیر چین در فلسطین در دیدار "نبیل شعث" مشاور امور بین الملل رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، پکن و مسکو در نشست بحرین شرکت نخواهند کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   "گو وی" Guo Wei تصریح کرد، تحریم نشست بحرین درباره فلسطین در چارچوب توافق دوجانبه چین و روسیه صورت گرفته است.

سفیر چین در این دیدار همچنین بر موضع حمایتی کشورش از فلسطین و ملت آن تاکید کرد.

مشاور امور بین الملل رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این دیدار تاکید کرد، نشست بحرین از طرف فلسطین غیرقابل پذیرش است.

"نبیل شعث" Nabil Shaath افزود فلسطینی ها در این نشست شرکت نخواهند کرد.

نشست بحرین که نخستین مرحله اجرای معامله قرن خواهد بود، قرار است در روزهای 25 و 26 ژوئن در منامه برگزار شود و جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین و اعطای وام های کم سود به فلسطین از اهداف آن عنوان شده است.

"معامله قرن"، طرح جدیدی از سوی دولت آمریکا است که در پی از بین بردن حقوق مردم فلسطین است. این طرح با همکاری و موافقت برخی کشورهای عربی تهیه شده است.

بر اساس طرح آمریکایی "معامله قرن"، قدس شریف به رژیم صهیونیستی واگذار می‌شود؛ آوارگان فلسطینی در دیگر کشورها، حق بازگشت نخواهند داشت و فلسطین تنها مالکیت اراضی باقی مانده کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه را خواهد داشت. 

در چارچوب طرح "معامله قرن"، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا ششم دسامبر2017 شهر اشغالی‌ قدس را به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل معرفی کرد و از تصمیم خود برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس خبر داد. دولت آمریکا  دوشنبه 14 می 2018 این تصمیم را عملی کرد.

قدس از سال 1967 در اشغال رژیم صهیونیستی است.


سه شنبه 7 خرداد 1398 - 11:57:21