پاسخ استاد الازهر به کسانی که اسلام را «دین خشک» می دانند

جمعه 3 خرداد 1398 - 14:12:53

تهران- الکوثر: استاد مقایسه ادیان در دانشگاه الازهر مصر به برخی مستشرقان و مبلغان که اسلام را «دین خشک» و عاری از محبت توصیف می کنند، پاسخ داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «شیخ عبدالسلام محمد» در برنامه چالشی «الوجه الآخر» که در ماه رمضان هر شب از شبکه الکوثر پخش می شود گفت: برخی مستشرقان و مبلغان که اسلام را دین عاری از محبت و «خشک» توصیف می کنند، یا نادان هستند یا بدخواه هستند و سوء نیت دارند.

شیخ عبدالسلام محمد افزود: وقتی قرآن کریم را که قانون اساسی ما و مایه افتخار و سعادت و سربلندی ما است بررسی می کنیم می بینید واژه «الحب» (به معنای محبت) بیش از هشتاد بار در آن به کار رفته است. این واژه در مواردی به عنوان «محبت خداوند به انسان» و در مواردی نیز به معنای «عشق انسان به خداوند» به کار رفته و گاهی نیز با پیشوند نفی به کار برده شده است مثل آیه مبارکه «إن الله لایحب المفسدین» و آیه «إن الله لایحب المعتدین».

استاد دانشگاه الازهر افزود: اسلام «دین خشک» نیست بلکه پر از واژه «محبت» است و سخنان کسانی که اسلام را دین خشک می دانند نشان می دهد این افراد قرآن را که در حکم قانون اساسی مسلمانان است نخوانده اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 3 خرداد 1398 - 12:54:8