ناآرامی های انتخاباتی اندونزی6 کشته و 200 مجروح برجای گذاشت

چهار شنبه 1 خرداد 1398 - 14:24:28
ناآرامی های انتخاباتی اندونزی6 کشته و 200 مجروح برجای گذاشت

تهران- الکوثر: پلیس اندونزی گزارش داد در ناآرامی ها و تظاهرات خشونت بار معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اندونزی 2019، تاکنون 6 نفر کشته و 200 نفر زخمی شده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از روزنامه جاکارتا پست،محمد اقبال بازرس کل پلیس اندونزی در گفت وگو با رسانه های این کشور اعلام کرد که پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر پیروزی جوکو ویدودو دراین دور از انتخابات ، معترضان حامی ژنرال 'پرابوو سوبیانتو' رقیب جوکوی در خیابان های جاکارتا پایتخت اقدام به برگزاری تظاهرات طراحی شده اعتراض آمیز کردند.
کمیسیون برگزاری انتخابات در اندونزی روز گذشته اعلام کرد جوکوی رئیس جمهوری کنونی اندونزی با کسب 55.5 درصد از کل آرا در مقابل 44.5 درص از آرای سوبیانتو ، پیروز این رقابت ها بوده است.
این درحالی است که سوبیانتو که خود را پیروز این رقابت ها خوانده بود هشدار داده بود که اگر نتایج غیر از این باشد حامیان وی این نتیجه را نپذیرفته و وارد خیابان ها می شوند.
دولت اندونزی نیز از معترضان به نتایج خواسته است تا از هر نوع تظاهرات اعتراض آمیز و خشونت بار خودداری کرده و اعتراض های خود را به صورت قانونی مطرح کنند.
طبق گزارش اقبال، همچنین 58 نفر از تظاهراکنندگان معترض تاکنون دستگیر شده و درجریان درگیری های خیابانی دستکم 14 دستگاه خورو که 3 مورد از آن متعلق به نیروهای پلیس بوده، به آتش کشیده شده است.
اندونزی 260 میلیون نفری در روز 17 آوریل (28 فروردین) با 192 میلیون نفر افراد واجد شرایط رای، شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در 17 هزار جزیره بود.
نتایج رسمی و نهایی رقابت‌های سیاسی مهم و انتخابات سرنوشت ساز که قرار بود در روز 22 ماه مه (اول خرداد) اعلام شود، 24 ساعت زودتر از مهلت تعیین شده منشتر شد، اما این نتیجه از سوی مخالفان دولت اندونزی با اعتراض های خشونت بار به چالش کشیده شده است.
سوبیانتو که برای دومین بار است در انتخابات ریاست جمهوری در رقابت رودر رو با جوکوی شکست خورده ، با نپذیرفتن نتایج انتخابات هشدار داده است که این بار در قبال این شکست سکوت نخواهد کرد.
وی ادعا کرده است که رقیب وی با تقلب گسترده توانسته برجایگاه خود بازهم تکیه زند.
سوبیانتو از هوادارانش خواسته است که با رد این نتایج اعتراض خود را آشکار سازند. حامیان سوبیانتو نیز از روز گذشته با حضور در خیابان های اصلی جاکارتا از سوبیانتو اعلام حمایت کرده اند.
این ژنرال بازنشسته همچنین گفته است شکایت رسمی خود را نیزز علیه نتایج انتخابات در دادگاه قانون اساسی اندونزی مطرح خواهد کرد.
طبق گزارش های رسانه ای ، پلیس ضد شورش اندونزی از روز اعلام نتایج انتخابات (سه شنبه) تاکنون در آماده باش کامل به سرمی برد.
پیشتر دولت اندونزی اعلام کرده بود که بیش از 32 هزار نفر از نیروهای پلیس به همراه 50 هزار نفر از نیروهای امنیتی ، وظیفه تامین امنیت شهرهای مختلف این کشور را پس از اعلام نتایج انتخابات برعهده دارند.
پلیس اندونزی همچنین در ابتدای هفته جاری اعلام کرد که 30 نفر وابسته به گروه تروریستی انصارالدوله ' جاد' از گروههای حامی تروریست های داعش را دستگیر کرده اند. این افراد توطئه اجرای عملیات تروریستی و انتحاری را در روز اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در شهرهای مختلف اندونزی طراحی کرده بودند که پلیس با دستگیری این افراد توطئه آنها را پیش از اجرا خنثی کرد.


چهار شنبه 1 خرداد 1398 - 12:45:15

دسته بندی :