تظاهرات مغربی ها در اعتراض به حضور یک شرکت اسراییلی

دو شنبه 23 اردیبهشت 1398 - 12:26:2
تظاهرات مغربی ها در اعتراض به حضور یک شرکت اسراییلی

تهران- الکوثر: دیده بان مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهونیستی اعلام کرد: شماری از مردم مغرب در اعتراض به حضور یک شرکت اسراییلی در این کشور تظاهرات برپا کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، این دیده بان تاکید کرد: هرگونه عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی به بهانه حضور شرکت های این رژیم در مغرب محکوم است.
یک شرکت اسراییلی موسوم به «ام ای اس ایمپلنت» که در زمینه دندانپزشکی فعالیت می کند قصد دارد در سال 2020 یک کنفرانس بین المللی در مغرب برگزار کند.
به نوشته القدس العربی، حزب عدالت و توسعه مغرب که حزب حاکم در این کشور می باشد امروز(دوشنبه) در پارلمان این کشور از دولت رباط در این باره سوال می کند و از کابینه می خواهد اقدامات فوری خود برای مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را ارائه کند.
دیده بان مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی با طرح سوالی از وزیر بهداشت مغرب اعلام کرد: باید دید کدام نهاد در دولت است که مجوز این گونه فعالیت ها را صادر می کند.
مغرب با رژیم صهیونیستی هیچ گونه روابط سیاسی و اقتصادی ندارد.
به جز دو کشور مصر و اردن که با رژیم صهیونیستی توافقنامه صلح امضا کرده اند، دیگر هیچ کشور عربی به طور علنی با تل آویو رابطه رسمی ندارد.
اما هیئت های اقتصادی و ورزشی مختلفی از رژیم صهونیستی تاکنون به بحرین و امارات سفر کرده اند.
رژیم صهیونیستی در سال های اخیر به شدت به دنبال عادی سازی روایط با کشورهای عربی است و مقامات این رژیم در این مسیر بارها به طور غیرعلنی به برخی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس سفر کرده اند.

اعتراض مغربی ها به وضعیت آموزشی کشورشان
چند ماه است که مردم مغرب در اعتراض به وضعیت آموزش کشور خود به خیابان ها می آیند و خواستار بهبود کیفی سطح آموزش در مغرب هستند.
هم زمان با آغاز هفته دوم ماه رمضان، مردم مغرب باردیگر با زیر سوال بردن سیستم آموزشی کشور خود در خیابان های رباط پایتخت این کشور تجمع کردند.
به نوشته القدس العربی، 5 اتحادیه آموزشی مغرب اعلام کردند که با در دست گرفتن پرچم های سیاه به خیابان های می آیند و قصد اعتصاب طولانی مدت در ماه رمضان را دارند.منبع ایرنا


دو شنبه 23 اردیبهشت 1398 - 12:6:39