برادر امیر قطر «محاصره» این کشور را «موهبت» دانست

یک شنبه 22 اردیبهشت 1398 - 13:57:42
برادر امیر قطر «محاصره» این کشور را «موهبت» دانست

تهران- الکوثر: برادر امیر قطر ضمن برشمردن دستاوردهای کشورش از زمانی که چهار کشور عربی تصمیم به محاصره آن گرفتند، از این «محاصره» به عنوان «موهبت» یاد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «خلیفه بن حمد» برادر تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر دستاوردهای قطر را پس از محاصره این گونه برشمرد: احداث متروی دوحه، راه سازی براساس استانداردهای جهانی، احداث نیروگاه های برق، احداث مخازن راهبردی آب، پروژه های تسلیحاتی و امنیتی، خودکفایی در زمینه امنیت غذایی، احداث بندر حمد و توسعه ناوگان هوایی. هدف آنان از محاصره مجازات بود اما به لطف خدا به موهبت ونعمت برای ما تبدیل شد.

گفتنی است از  تاریخ 5 ژوئن 2017 برخی کشورهای عربی که مهمترین آنها عربستان و امارات عربی متحده و مصر هستند روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند.  این کشورها ادعا کرده بودند که پادشاه قطر (تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی) چندی پیش طی یک سخنرانی ایران را قدرتی بزرگ و ضامن ثبات در منطقه خوانده و حماس را نماینده فلسطینیان دانسته بود. این سخنان امیر قطر موجب ناخشنودی دولت‌های عرب حوزه خلیج فارس مخصوصاً عربستان شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 22 اردیبهشت 1398 - 13:26:12