پیامبر اسلام(ص) با دیدن هلال ماه رمضان چه حالی پیدا می کرد؟

دو شنبه 16 اردیبهشت 1398 - 16:38:11

تهران- الکوثر: پژوهشگر ارشد علوم اسلامی گفت پیامبر اسلام (ص) با دیدن هلال ماه رمضان حالش دگرگون می شد زیرا ایشان به چیزی فراتر از صرفا هلال ماه می نگریست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر گفت: پیامبر اسلام (ص) در شب نخستین روز ماه رمضان با مشاهده هلال این ماه مبارک، حالش دگرگون می شد گویا شوک به او وارد شده است. آنچه ظاهرا دیده می شد، هلال ماه بود ولی پیامبر (ص) فراتر از حجاب ها را می دید. ایشان ماه رمضان را می دید که ماه خداوند و ماه رحمت و برکت و توبه است. پیامبر معنای واقعی ماه رمضان را می دید.

این استاد ارشد حوزه افزود: پیامبر خدا (ص) معنویت و روحانیت ماه مبارک رمضان را می دید و این درک و احساس، در چهره پیامبر بازتاب داشت و مانند شوک زده ها می شد و می فرمود: «چه چیز به سراغ شما آمده است و شما از چه چیز استقبال می کنید؟»

استاد محمد قصیر گفت: حال پیامبر هنگام دیدن هلال ماه رمضان به حدی دگرگون می شد که یکی از اصحاب با مشاهده پیامبر در این حال پرسید آیا وحی نازل شده است؟ پیامبر فرمود: خیر. آن شخص پرسید: آیا دشمن آمده است؟ و پیامبر پاسخ داد: خیر. آن شخص سئوال کرد پس این حالت چیست؟

این پژوهشگر اسلامی به نقل از پیامبر اسلام (ص) افزود: خداوند در نخستین شب ماه رمضان، گناهان همه کسانی را که اهل قبله هستند می بخشد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 16 اردیبهشت 1398 - 14:15:45