کتابی در تایید ابن تیمیه که وهابیت سعودی هم از انتشار آن جلوگیری کرد!

دو شنبه 16 اردیبهشت 1398 - 14:10:0

تهران- الکوثر: استاد دانشگاه الازهر مصر گفت مطالب یکی از کتاب های نوشده شده در تایید نظریه ابن تیمیه به عنوان بنیانگذار تفکر وهابیت به حدی فجیع و رسوا است که حکومت سعودی نیز از انتشار آن جلوگیری کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، استاد عبدالسلام محمد در برنامه چالشی «الوجه الآخر» شبکه جهانی الکوثر در حالی که نسخه ای از کتاب «اثبات الحد لله» تالیف «ابومحمد محمود ابن ابوالقاسم الدشکی» را که در صدد اثبات وجود فیزیکی برای خداوند است در دست داشت، این کتاب را «بمب» توصیف کرد و گفت: این کتاب دو بار در عربستان سعودی چاپ شد ولی پس از چاپ دوم، مرکز فتوا در عربستان فروش آن را ممنوع و نسخه های چاپ شده را که در شرکت چاپ وجود داشت جمع آوری کرد.

استاد عبدالسلام افزود: این کتاب عنوانی زننده و فاجعه بار دارد و خداوند را به صورت فردی نشسته بر تخت (عرش) به تصویر می کشد. مولف این کتاب، هدف از تالیف آن را پاسخ دادن به کسانی دانست که نظریه ابن تیمیه در خصوص وجود ماهیت فیزیکی برای خداوند را انکار می کنند.

این استاد علم حدیث در دانشگاه الازهر افزود: در این کتاب برای اثبات وجود فیزیکی خداوند به احادیثی استناد شده که محدثان آنها را احادیث ضعیف می دانند. در این روایات آمده است که خداوند بر تخت نشسته است و صدای جیر جیر تخت او هم شنیده می شود یعنی خداوند وزن دارد! کسانی مثل نویسندگان این کتاب به دنبال اعتبار بخشیدن به این روایات هستند. نویسنده مجرم کتاب «اثبات الحد لله» به تهمت زدن به خداوند اکتفا نمی کند بلکه روایتی را ذکر می کند که تایید کننده سخنان علمای یهودی و مسیحی درباره خداوند است. در این روایت آمده است که خداوند پس از شش روز آفرینش، خسته شد و برای استراحت، به پشت خوابید و یک پایش را روی پای دیگرش انداخت! از این سخنان به خدا پناه می بریم!


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 16 اردیبهشت 1398 - 13:38:8