سخنگوی ارتش یمن: پاسخ به ترورهای "الصماد" و "الحمدی" اولویت ما در روزهای آینده است

شنبه 14 اردیبهشت 1398 - 14:54:20
سخنگوی ارتش یمن: پاسخ به ترورهای "الصماد" و "الحمدی" اولویت ما در روزهای آینده است

تهران- الکوثر: سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای درباره عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ماه آوریل تاکید کرد: پاسخ به ترورهای الصماد و الحمدی اولویت ما در روزهای آتی خواهد بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این بیانیه با اشاره به عملیات‌ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و ارائه برخی آمارها از پیشروی این نیروها در عملیات‌های میدانی، گفت: نیروهای نظامی در ماه آوریل ۴۳ حمله زمینی و ۵۵ عملیات هوایی علیه نیروهای دشمن در محورها و جبهه‌های مختلف انجام داده و در ۸۶ عملیات ویژه نیروهای مسلح تلفات انسانی و خساراتی را به تجهیزات و مهمات دشمن وارد کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهار کرد: نیروهای ما حق پاسخ به ترور صالح الصماد (رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن) و ابراهیم الحمدی (رئیس جمهوری پیشین یمن) را کاملاً برای خود محفوظ می‌دانند و پاسخ به این ترورها اولویت ما در روزهای آینده خواهد بود.

سریع تاکید کرد: در این عملیات‌ها ساکنان استان‌های جنوبی هدف قرار نگرفتند، بلکه هدف از این عملیات‌ها بیرون کردن اشغالگران و مزدوران آنها بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به تامین امنیت مناطقی در استان‌های الضالع و البیضاء در ماه آوریل و نیز برخی روستاها و نقاط استان تعز از اجرای ۱۰۷ عملیات یگان ضد زرهی در آوریل گذشته خبر داد.

او درباره دستاوردهای این یگان، گفت: در آوریل ۲۰ دستگاه خودروی زرهی، شش دستگاه تانک، ۱۷ دستگاه خودروی نظامی و شش بلدوزر و یک تانک مدل بی ام وی منهدم شده و ۴۶ پایگاه دشمن هدف قرار گرفتند.

سریع درباره توافقنامه سوئد دوباره بر پایبندی نیروهای مسلح یمن به آن و نیز محفوظ دانستن حق پاسخ به هر گونه تنشی از سوی دشمن تاکید کرد.

سریع افزود: در آوریل بیش از ۳۵۰ حمله هوایی از سوی جنگنده‌های دشمن علیه استان‌های مختلف یمن انجام شد و نیروهای ما ۹۷ حمله را دفع و ۱۷ عملیات نیروهای دشمن برای نفوذ به خاک یمن را خنثی کردند. همچنین نیروهای دشمن در آوریل ۳۶۰۲ مرتبه توافق‌نامه آتش‌بس در حدیده را نقض کردند و به این ترتیب تعداد کل نقض آتش‌بس در حدیده از دسامبر سال گذشته تا پایان آوریل به بیش از ۱۹ هزار و ۹۰۰ مورد رسید.


شنبه 14 اردیبهشت 1398 - 10:58:3