روزنامه الرای: تنگه هرمز بسته شود راهکاری فوری برای صدور نفت نداریم

دو شنبه 9 اردیبهشت 1398 - 16:38:29
روزنامه الرای: تنگه هرمز بسته شود راهکاری فوری برای صدور نفت نداریم

تهران- الکوثر: روزنامه 'الرای' کویت امروز (دوشنبه) در مطلبی با اشاره به اظهارات مقامات ایرانی درخصوص بستن تنگه هرمز در مقابل جلوگیری از صدور نفت ایران نوشت: در صورت مسدود شدن این تنگه، کویت راه حلی فوری برای ادامه صدور نفت ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در این مطلب به قلم «ایهاب حشیش و خالد الشرقاوی» آمده است: افزایش فشارهای سیاسی و اقتصادی به ایران ممکن است منطقه را به سوی یک انفجار پیش بینی شده ببرد. 
به نوشته الرای، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرد که در صورت ادامه فشارهای دشمن قادر هستیم تنگه هرمز را ببندیم و اگر نفت ما از این تنگه عبور نکند، اجازه عبور نفت هیچ کشوری را نمی دهیم.
این روزنامه کویتی در ادامه نوشت: در صورت بسته شدن تنگه هرمز، کویت راه حلی فوری برای ادامه صدور نفت خود ندارد و فقط می تواند نفت خود را برای مدت کوتاهی در نفتکش های غول پیکر ذخیره کند که این راهکار نیز بیش از یک هفته ممکن نیست.
الرای می افزاید، روزانه حدود 15 تا 20 میلیون بشکه نفت از این تنگه هرمز عبور می کند که بستن آن یک شوخی یا طنز نیست و بازار جهانی نفت نمی تواند بستن این تنگه را بیش از یک هفته تحمل کند.
خالد الجار الله معاون وزیر خارجه کویت نیز در این رابطه اعلام کرد که کویت با نگرانی به این تهدیدات می نگرد و امیدوار است که صلح و منطق و عقل گرایی در منطقه حاکم شود.


دو شنبه 9 اردیبهشت 1398 - 13:8:10