سپاس از ایران در مقابل ناسپاسی آمریکا

جمعه 6 اردیبهشت 1398 - 17:25:47
سپاس از ایران در مقابل ناسپاسی آمریکا

تهران - الکوثر : کنگره سپاس از ایران به خاطر مبارزه جدی با تروریسم، در عراق برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، تروریسم، نامی آشنا برای منطقه غرب آسیا است، اما داعش، پدیده ای کم سابقه و ناآشنا در این منطقه است. جنایت هایی که تروریست های داعش به خصوص در جغرافیای عراق مرتکب شدند، به حدی فجیع و غیرانسانی بود که می توان گفت ذهن انسان معاصر نمونه آنرا پیش از این ندیده بود. قرار دادن یک انسان در قفس و زنده سوزاند وی، سَر بریدن های دسته جمعی، قرار دادن پیکرهای بی سَر در میان زباله ها و کشتارهای فجیع انسان ها از بدترین جنایت های مخوف ترین گروه تروریستی یعنی داعش بود. دیدن این جنایت ها سبب شد میلیون ها شهروند به خصوص در عراق زندگی شان را رها کرده و از ترس جنایت های فجیع و مرگ های وحشتناک به دامن کوهها پناه ببرند و آنجا نیز البته با صحنه های تلخ گرسنگی و تشنگی مواجه شده و شمار زیادی نیز در اثر گرسنگی جان باخته اند. 

نکته مهم، اما، این است که دنیا و به خصوص دنیای مدعی غرب صرفاً نظاره گر این جنایت ها بود و گمان می کرد با قطعنامه و جلسه در شورای امنیت می توان مخوف ترین گروه تروریستی را از بین برد. ائتلاف به اصطلاح بین المللی ضد داعش با رهبری آمریکا تشکیل شد، اما اقدام چندانی برای مبارزه با داعش انجام نشد زیرا منافع آمریکا در حفظ داعش بود نه از بین بردن آن. داعش نه تنها به قطعنامه و جلسه و ائتلاف نمایشی از بین نرفت بلکه جغرافیای حضور خود را گسترش داد و در دیگر کشورها نیز رشد کرد و جنایت های مشابهی را در این کشورها نیز رقم زد و حتی به درون اروپا نفوذ کرد. 

در این میان، اما، جمهوری اسلامی ایران و متحدانش در منطقه غرب آسیا به خصوص گروههای مقاومت، پرچم مبارزه جدی و عملی و به دور از فریب افکار عمومی را با گروه تروریستی داعش در دست گرفتند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیشرو در این مبارزه بود و به درخواست دولت های عراق و سوریه در این کشورها حضور پیدا کرد و به آمریکا و متحدانش نشان داد که چگونه باید با گروه تروریستی داعش مبارزه کرد و چگونه باید آنرا از بین بُرد. جمهوری اسلامی ایران به ویژه نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای از بین بردن داعش کنار ارتش و کمیته های مردمی عراق و سوریه ایستاد و سیاست اعلامی و اعمالی اش در مبارزه با داعش، یکسان بود. در این مسیر هزاران نفر از نیروهای نظامی ایران به ویژه نیروهای سپاه پاسداران شهید شدند، صدها خانواده ایرانی پدر یا فرزندشان را از دست دادند.

با وجود این، دولت آمریکا روز هشتم آوریل در اقدامی که کینه و ناسپاسی در آن موج می زد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروههای تروریستی خود قرار داد. کینه در این اقدام موج می زند زیرا اوج دشمنی آمریکا با ایران را نشان می دهد. این اقدام نوعی ناسپاسی آشکار از ایران بود زیرا اگر مبارزه جدی و عملی ایران با داعش نبود، امروز آمریکا و کشورهای اروپایی نیز باید با تهدید داعش در درون کشورهای خود زندگی می کردند. 

در مقابل این اقدام دولت آمریکا، اما ، عراقی ها کنگره «سپاس از ایران» را به دلیل نقشی که در شکست داعش در عراق داشت، برگزار کرده اند. در این کنگره، دختر شهید «ابوطه الناصری»، از فرماندهان شهید برجسته الحشد الشعبی گفت به یُمن خون های پاک ایرانی، عراقی و لبنانی بود که عراق بر تروریسم داعشی پیروز شد. فالح الفیاض، مشاور نخست وزیر عراق نیز ضمن تشکر از دولت و ملت ایران، گفت جمهوری اسلامی ایران پیشاپیش همه کشورها در مبارزه با تروریسم در عراق قرار دارد.

برگزاری این کنگره نشان داد که امروز افکار عمومی را نمی توان با اقدام غیرقانونی، یکجانبه و قلدرمآبانه فریب داد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 6 اردیبهشت 1398 - 17:23:8